راهدار نمونه کشور در مصاحبه با نصر مطرح کرد:

راهور بستن زنجیر چرخ را به رانندگان بیاموزد / تصادفات تابستان بر اثر خواب آلودگی و خستگی است 

1400/12/21 - 12:27 - کد خبر: 60240 نسخه چاپی

نصر: راهدار نمونه کشور گفت: مهم ترین خواسته ما از پلیس راهنمایی و رانندگی این است که آموزشگاه های رانندگی رانندگان پایه سوم را به نحوه بستن از زنجیر چرخ ملزم کنند و آن را آموزش دهند، متاسفانه فصل زمستان در آزاد راه های کشور شاهد هستیم که رانندگان نحوه بستن زنجیر چرخ را بلد نیستند و ما نیروی زیادی نداریم که برای این کار صرف کنیم.

به گزارش نصر،"حسین ستاری" در گفتگو با نصر اظهار کرد: تمامی همکارانم نمونه اند و حائز کسب رتبه نمونه اول کشوری را دارند، این رتبه باتوجه به برخی از آیتم ها و ملاک قرار دادن مولفه های خاص خود صورت می گیرد.
وی در ادامه با تشریح فعالیت های راهداران، افزود: علاوه بر زمستان و برف گیری آزاد راه های کشور در تابستان نیز حجم کاری راهداران بسیار است، تجاوز هایی که به حریم آزاد راه در شش ماه اول سال می شود مقابله و جلوگیری آن ها جزئی از وظایف راهداران است.
ستاری با تاکید بر اهمیت آموزش صحیح رانندگی گفت: مهم ترین خواسته ما از پلیس راهنمایی و رانندگی این است که آموزشگاه های رانندگی رانندگان پایه سوم را به نحوه بستن از زنجیر چرخ ملزم کنند و آن را آموزش دهند، متاسفانه فصل زمستان در آزاد راه های کشور شاهد هستیم که رانندگان نحوه بستن زنجیر چرخ را بلد نیستند و ما نیروی زیادی نداریم که برای این کار صرف کنیم.
وی افزود: رانندگان باید فاصله طولی با خودروی جلویی را در زمستان رعایت کنند، تصادفات ما بصورت شاخ به شاخ نیست، در تابستان اکثر تصادفات بر اثر خواب آلودگی و خستگی است اما در زمستان علاوه بر اینکه رانندگان با سرعت مطمئنه حرکت نمی‌کنند، فاصله با خودروی جلویی را رعایت نمی کنند.
وی در پایان از رانندگان خواست: یکی از نکات مهمی که از رانندگان محترم انتظار می‌رود به آن توجه داشته باشند این است که در فصل زمستان فاصله با خودروی نمک پاش را رعایت کنند، متاسفانه رانندگان راهداری در حین نمک پاشی با مشکل جدی مواجه هستند که لازم است تا رانندگان این موارد را رعایت نمایند.
انتهای پیام/
راهور بستن زنجیر چرخ را به رانندگان بیاموزد / تصادفات تابستان بر اثر خواب آلودگی و خستگی است  محمدرضا اخگرگداز


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار