وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

تمام کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور صاحب کتابخانه می‌شوند

1400/12/20 - 17:01 - کد خبر: 60214 نسخه چاپی

نصر: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های مبتنی بر عدالت فرهنگی، تمام ۱۰ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد کشور تا پایان دولت سیزدهم صاحب کتابخانه می‌شوند.

به گزارش نصر، «محمدمهدی اسماعیلی» روز جمعه در حاشیه آیین کلنگ‌زنی چهار طرح فرهنگی و هنری در مناطق محروم ملکان و در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: با احداث کتابخانه در شهرهای محروم، دسترسی مردم این مناطق نیز به کتاب تسهیل می‌شود و سرانه مطالعه در پی آن افزایش می‌یابد.
وی ادامه داد: همچنین در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، جشنواره انتخاب کتاب سال با حضور رئیس‌جمهوری برگزار خواهد شد که نشان از اهتمام دولت سیزدهم در زمینه‌های فرهنگی و هنری دارد.
وی اعلام کرد: نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به عنوان یک رویداد مهم فرهنگی هم طی ماه مبارک رمضان امسال و پس از وقفه‌ای چند ساله در راستای ترویج فرهنگ قرآنی برگزار خواهد شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به کلنگ‌زنی طرح‌های فرهنگی و هنری در مناطق محروم ملکان نیز اشاره و بیان کرد: برای اجرای طرح‌های فرهنگی از ظرفیت مردم خیراندیش، خیران و نهادهای مردمی در شهرستان‌ها و استانداری کشور استفاده می‌شود.
به گزارش ایرنا، در سفر یک روزه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ملکان کلنگ احداث چهار طرح فرهنگی هنری در مناطق محروم این شهرستان از جمله دارالقرآن «مبارک‌شهر» به زمین زده شد؛ این مرکز فرهنگی در زمینی به مساحت ۵۰۰ مترمربع و در قالب ۲ طبقه با ۷۰۰ مترمربع زیربنا و سه میلیارد تومان اعتبار توسط شهرداری این شهر ساخته خواهد شد.
همچنین در این سفر و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عملیات ایجاد کتابخانه مرکزی ملکان آغاز شد؛ این کتابخانه عمومی به گفته مسئولان در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۲۵۰ مترمربع و زیربنای یکهزار و ۲۰۰ مترمربع با ۱۰ میلیارد تومان اعتبار احداث می‌شود.
امروز احداث فاز دوم مجتمع فرهنگی هنری ملکان و مجتمع فرهنگی هنری شهر لیلان نیز در سفر پربرکت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ملکان آغاز شد؛ مجتمع فرهنگی و هنری لیلان در زمینی اهدایی یکی از خیران این شهر به مساحت پنج هزار مترمربع و با تامین اعتبار مورد نیاز از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی احداث خواهد شد.
انتهای پیام/
تمام کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور صاحب کتابخانه می‌شوند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار