استاندار آذربایجان شرقی؛

توسعه بخش دارویی نیاز اصلی کشور است

1400/12/20 - 16:56 - کد خبر: 60213 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی گفت: توسعه بخش دارویی نیاز اصلی کشور است و باید در حوزه فناوری دارویی جهش پیدا کنیم.

به گزارش نصر، ظهر امروز جمعه خط تولید مواد اولیه دارویی در مراسمی با حضور استاندار آذربایجان شرقی و معاون وزیر بهداشت در یکی از شرکت‌های داروسازی تبریز به بهره‌برداری رسید.
با افتتاح این طرح‌ها، سالانه ۴۵ میلیون عدد ویال آب مقطر تزریقی و قطره سینگل‌دوز چشمی، ۸۰ میلیون عدد قطره مولتی‌دوز چشمی، ۴ هزار کیلوگرم پودرهای ورزشی و ۱۰ میلیون عدد ویال تزریقی مایع در این شرکت تولید خواهد شد.
استاندار آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح این طرح‌ها، گفت: این شرکت داروسازی توسعه درون‌زا را از مجموعه خود شروع کرده و این کار بسیار ارزشمند است.
عابدین خرّم با بیان اینکه توسعه بخش دارویی، نیاز اصلی کشور است، افزود: اگر بخواهیم مستقل باشیم و در منطقه حرفی برای گفتن داشته باشیم باید در حوزه فناوری دارویی جهش پیدا کنیم.
وی با اشاره به اینکه اگر علم، تولید ثروت نکند فایده‌ای ندارد، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان عامل ثروت‌آفرینی علم هستند و خوشبختانه زنجیره علم و صنعت در شرکت دانا در حال تکمیل شدن است.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه هیچ مزیتی بالاتر از سرمایه انسانی نداریم، افزود: آینده را باید پرورش دهیم، این نیروی انسانی مجرب است که عامل توسعه می‌شود و باید طراحی دقیقی برای پرورش انسان‌های دانشمند داشته باشیم.
وی با تاکید بر اینکه اکوسیستم فناوری استان درحال تکمیل است، افزود: کارهایی که در بخش فناوری دارویی آغاز شده نویدبخش افتخارآفرینی‌های منحصر بفرد در استان و منطقه است و ما باید به صادرکننده فناوری و دانش تبدیل شویم.
انتهی پیام/
توسعه بخش دارویی نیاز اصلی کشور است خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار