استاندار آذربایجان شرقی در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان تاکید کرد؛

لزوم تعامل جدی دستگاه ها با میراث فرهنگی استان در راستای تقویت ظرفیت های گردشگری

1398/01/17 - 18:07 - کد خبر: 602 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی ضمن تقدیر از اقدام شایسته میراث فرهنگی استان در حمایت از فعالیت های استارتاپی و اپلیکیشن های گردشگری بر لزوم تعامل گسترده دستگاه ها با میراث فرهنگی استان در راستای تقویت ظرفیت های گردشگری، تاکید کرد.

به گزارش نصر، نخستین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان در سال 98 ظهر امروز 6 فروردین، به ریاست "محمدرضا پورمحمدی" استاندار آذربایجان شرقی در "خانه تاریخی صدقیانی"، برگزار شد.

"محمدرضا پورمحمدی" در این جلسه ضمن تقدیر از نظارت دستگاه ها و کمیته های اجرایی ستاد خدمات سفر بر نحوه خدمات رسانی  در مراکز خدماتی و اقامتی استان، به تقویت ظرفیت های خدماتی و فرهنگی استان در سال جاری تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه تبریز و آذربایجان شرقی از پیشینه تاریخی و فرهنگی غنی برخوردار است، لذا حفظ و همچنین معرفی ظرفیت های فرهنگی، تاریخی و هنری از مهم ترین اولویت های مدنی همه ما است. در همین راستا تمامی دستگاه ها و کمیته هایی که در ارائه خدمات گردشگری دخیل هستند باید در این امر مهم نهایت دقت و توجه را داشته باشند.

پورمحمدی اقدامات میراث فرهنگی استان در راستای حفظ و احیای میراث فرهنگی و آیین های بومی را قابل توجه دانست و گفت: باید توجه داشت که آذربایجان شرقی با برخورداری از ظرفیت های متنوع گردشگری اعم از تاریخی، فرهنگی و بخصوص طبیعی و بوم گردی، این فرصت را دارد تا گردشگران بسیاری را جذب کند، لذا علاوه بر توجه به کسب درآمد از صنعت گردشگری می بایست تمامی دستگاه ها با همکاری میراث فرهنگی استان در راستای تقویت ظرفیت های جذاب گرشگردی گام های موثری را بردارند.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه فعالیت اپلیکیشن های شهرگردی و بوم گردی در استان را امری شایسته و لازم در راستای معرفی قابلیت های گردشگرپذیر استان عنوان کرد و گفت: فعالیت قشر جوان در حوزه فناوری و ابداع برنامه های جامع در حوزه گردشگری اقدامی شایسته است که به وسیله آن می توان درکنار معرفی ظرفیت های گردشگری، راه دسترسی گردشگران به آن ها را نیز تسهیل بخشید.

"مرتضی آبدار" دبیر ستاد اجرائی خدمات سفر استان، در این جلسه اظهار کرد: طبق آمار اخذ شده از 25 اسفند الی 5 فروردین، مراکز موزه ای، تاریخی و فرهنگی استان با استقبال گردشگران نوروزی مواجه شده بطوریکه تا پنجم فروردین 98، در مجموع یک میلیون و 43 هزار و 44 مورد بازدید از جاذبه های گردشگری استان انجام شده است که نسبت به سال گذشته 32 درصد افزایش یافته است.

آبدار به آمار های مربوط به خدمات سفر استان طی روزهای 25 الی 5 فروردین، که توسط کمیته آمار و اطلاعات بدست آمده بود، اشاره کرد و گفت: آذربایجان شرقی طی روزهای مذکور، پذیرای 192 هزار و 902 نفر در مراکز اقامتی خود بوده است که نسبت به سال گذشته 3/8 درصد افزایش یافته است.

مدیرکل  میراث فرهنگی استان، به ضرورت نظارت آگاهانه و مستمر بر عملکرد مراکز خدماتی تاکید کرد و گفت: تیم های نظارتی ستاد اجرایی همچون سنوات گذشته اقدامات نظارتی لازم جهت ارتقا کیفیت خدمات سفر نوروزی استان به صورت جدی دنبال کرده اند بطوریکه طی روز های اعلام شده، از مراکز اقامتی، پذیرائی بین راهی، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و سایر مراکز، 1284 فقره بازدید به عمل آورده اند که میزان نظارت ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش 21درصد همراه بوده است.

مرتضی آبدار در پایان سخنان خود با اشاره به فعالیت اپلیکیشن های شهرگردی و بوم گردی و نقش بسزای آن ها در ایجاد تحول اساسی در ساختار گردشگری استان، اظهار داشت: اداره کل میراث فرهنگی استان حمایت از فعالیت اپلیکیشن های شهرگردی و بوم گردی از جمله "هاریتا" و "میستر تریپ" را در اولویت های خود قرار داده است، که علاوه بر توزیع متناسب سفر در استان، تسهیل دسترسی گردشگران به جاذبه های کمتر شناخته شده و ایجاد اشتغال پایدار  را به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/

لزوم تعامل جدی دستگاه ها با میراث فرهنگی استان در راستای تقویت ظرفیت های گردشگری نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار