معاون استاندار:

دستگاه قضایی برای حل مشکل آزادراه مراغه-هشترود مداخله کند

1400/12/19 - 22:49 - کد خبر: 60199 نسخه چاپی

نصر: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی مداخله دادستان مراغه و دستگاه قضایی برای حل مشکل عبور آزادراه مراغه-هشترود از اراضی موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور را خواستار شد.

به گزارش نصر، جواد رحمتی روز پنجشنبه به همراه فرماندار، دادستان و برخی از دستگاه‌های متولی شهرستان در جریان بازدید از طرح آزادراه مراغه-هشترود در محدوده موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور اظهار داشت: مرجع حل اختلاف دستگاه‌های اداری در استان استانداری است و بر همین اساس همه موظف به تمکین در قبال تصمیم‌های استانداری هستند.
وی بیان کرد: در این راستا جلسه‌ها و بازدیدهای مختلفی با مسئولان راه و شهرسازی و موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور برگزار و توافق شده بود که عملیات اجرایی عبور آزادراه از ایستگاه اصلی تحقیقات اجرایی شود که متاسفانه این موسسه پس از گذشت چندین ماه مانع اجرا می‌شود.
رحمتی اضافه کرد: در این راستا استاندار آذربایجان‌شرقی دستور اجرا برای توافق طرفین را صادر کرده و اختیار لازم به معاونت عمرانی استانداری جهت اجرای آزادراه مراغه-هشترود از محل مشخص شده تفویض شده است.
وی ادامه داد: طبق توافقی که اوایل امسال و قبل از فصل کشت موسسه انجام شده، قرار بود که آزادراه مراغه-هشترود به طول یک کیلومتر و ۷۰۰ متر و عرض ۷۶ متر از ایستگاه تحقیقاتی موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور در مراغه عبور کند و پیمانکار طرح، سوله، زیرگذار، دیوارکشی و انتقال تاسیسات آبرسانی را اجرا کند.
رحمتی ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر شاهد مقاومت رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور هستیم و این موسسه مانع اجرای طرح شده و قصد وقت‌کشی و خرید زمان دارد.
معاون استاندار آذربایجان‌شرقی اظهارکرد: مسئولان به همین علت مجبور به اعمال ماده ۹ از سوی دادستانی مراغه هستند و در این راستا راه‌وشهرسازی درخواست اجرای ماده ۹ را پیگیری خواهد کرد.

همه در قبال سوانح جاده‌ای مراغه - هشترود مسئول هستند
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه نیز در این بازدید بیان کرد: متاسفانه روزانه شاهد وقوع سوانح رانندگی بسیاری در جاده قدیمی مراغه-هشترود هستیم.
داود اسدیان بیان کرد: در طول سه سال گذشته ۱۳۵ نفر در جاده هشترود - مراغه جان باخته‌اند که بیشتر سوانح منجر به فوت آنان در ۲۵ کیلومتر اول اتفاق افتاده است و بر همین اساس با بهره‌برداری از قطعه‌های ۲ و سه این آزاد راه شاهد کاهش تلفات، تصادفات و تبعات اجتماعی خواهیم بود.
به گزارش ایرنا «خشنود علیزاده» رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور پیش از این با تاکید بر اینکه تولید بذر با توجه به اهمیت کشت دیم در امنیت غذایی از حساسیت ویژه برخوردار است، به خبرنگار ایرنا گفته بود که «عبور پروژه آزادراه مراغه – هشترود از اراضی ایستگاه اصلی این موسسه در حوالی مراغه پس از برداشت محصول و طی تیرماه سال آینده قابل اجراست» اما مسئولان اجرایی استان معتقدند که این موضوع بهانه‌ای برای وقت‌کشی از سوی این موسسه است.
انتهای پیام/
دستگاه قضایی برای حل مشکل آزادراه مراغه-هشترود مداخله کند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار