خبر/

هفتمین واکسن ایرانی در سبد تولیدی کشور قرار گرفت

1400/12/19 - 21:04 - کد خبر: 60193 نسخه چاپی

نصر: معاون غذا و داروی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در تبریز گفت: در ایام ولادت حضرت اباعبدالله الحسین و روز پاسدار پژوهشگران بیمارستان بقیه الله تهران با تولید واکسن جدید تعدا واکسن های تولید داخلی را به تعداد هفت واکسن رساندند.

به گزارش نصر، دکتر بهرام دارایی افزود: در حال حاضر ماهانه بیش از 50میلیون دز واکسن در کشور تولید می شود که این کار بزرگ را هفت تولید کننده با 21 گروه انجام می دهند که انواع واکسن ضعیف شده و نوترکیب را شامل می شود.
وی شیوع ویروس کرونا و تحریم دشمنان را فرصت مناسب برای خود باوری و اعتماد به دانشمندان ایرانی دانست و گفت : در دوران همه گیری کرونا متاسفانه دشمنان کشورمان نه تنها در تامین واکسن ما را تنها گذاشتند بلکه در تهیه مواد اولیه تولید واکسن نیز همراهی نکردند.
معاون غذا و داروی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی افزود: فرزندان ایران اسلامی  این تحریم ها را به فرصت تبدیل کرده و علاوه بر ساخت واکسن و تامین مواد اولیه در تولید تجهیزات پیشرفته مخصوص تولید واکسن نیز خوش درخشیدند و لوازم مورد نیاز آزمایشگاه سطح سه ایمنی زیتس را بومی سازی کردند.
وی افزود: واکسن برکت از سوی سازمان بهداشت جهانی در شرف تایید است که در صورت نهایی شدن و کسب مجوز لازم به اقصی نقاط جهان صادر خواهد شد.
انتهای پیام/
هفتمین واکسن ایرانی در سبد تولیدی کشور قرار گرفت نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار