نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:

دولت حق سرمایه گذار اتوبان تبریز سهند را بدهد/ آقایان شعار ندهند/ آب و برق و خانه‌ رایگان نشد! 

1400/12/19 - 15:38 - کد خبر: 60187 نسخه چاپی

نصر: نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: راهی که سالهای سال بدون حرکت مانده بود خوشبختانه با تلاش هایی این راه ارتباطی تمام شد، این راه بدلیل اینکه مشارکتی است نیاز است عوارضی گرفته شود، اگر می‌خواهند عوارضی گرفته نشود دولت با نرخ روز هزینه سرمایه گذار را داده و عوارضی را حذف کند.

به گزارش نصر، "مسعود پزشکیان" ظهر امروز پنجشنبه 19 اسفند در نشستی با حضور اصحاب رسانه با اشاره به پروژه اتوبان تبریز - سهند، گفت: از سال 86 همزمان با ابتدای دوره نمایندگی در مجلس دغدغه آب و برق را داشته ام چرا که معتقدم توسعه و سرمایه‌گذاری بدون اینها بی معنی است.
وی ادامه داد: اولین جلسه را با آقای دکتر احمدی نژاد برگزار کردیم، نمایندگان درخواست هایی داشتند که ما هم درخواست کردیم به اتوبان تبریز سهند هزینه بگذارند، نهایتا 50 میلیارد تومان اعلام کرده و برای این اتوبان برآورد هزینه داشتند اما تحقق نیافت، در زمان آقای روحانی در اوایل باز هم موضوع حل نمیشد.
وی تصریح کرد: دولت برای راه سهند پول نمی‌داد بعد از پیدا شدن سرمایه گذار پروژه تسریع یافت، در هر نوبت از این پروژه بازدید کرده ام.
پزشکیان اضافه کرد: راهی که سالهای سال بدون حرکت مانده بود خوشبختانه با تلاش هایی این راه ارتباطی تمام شد، این راه بدلیل اینکه مشارکتی است نیاز است عوارضی گرفته شود، اگر می‌خواهند عوارضی گرفته نشود دولت با نرخ روز هزینه سرمایه گذار را داده و عوارضی را حذف کند، بدون مشارکت قطعا پروژه تمام نمیشد.
پزشکیان تاکید کرد: دولت اولا چنین پولی ندارد و ثانیا در این موضوع تعلل می‌کند. 
وی در ادامه با اشاره به برخی از نمایندگان که صحبت هایی در این راستا دارند گفت: باید با صداقت با مردم صحبت کنیم، در اوایل انقلاب گفتند آب و برق و خانه رایگان می‌دهیم آیا شد؟! خدمت مفتکی نمی‌شود؛ گناه ما این بوده که تلاش کردیم آن جاده را تمام کنیم کل اعتبار استان را اگر صرف کنیم نمی‌توان عین آن راه را ساخت.
پزشکیان تصریح کرد: دولت پولی ندارد که به پیمانکار بدهد، در قضیه قطار هم چنین است، قرارگاه خاتم پولی ندارد تا برای مسیر قطار میلگرد بخرد، دولت از زمانی که آمده است هزینه ای برای قطار نمی‌کند. 
وی با اشاره به مسئله آب در استان، گفت: اگر آب نباشد توسعه وجود نخواهد شد. 
وی با اشاره به برخی اظهارات در مورد متن قراداد این پروژه، گفت: قرارداد اتوبان تبریز سهند محرمانه نیست، قرارداد در اداره راه و شهرسازی است و می‌توانند آن را منتشر کنند.
وی ادامه داد: هر هفته تلاش میکردم آن راه درست شود، اینکه برخی آقایان می‌گویند نباید عوارض گرفته شود و رایگان باشد کار سختی نیست بروند و مشکل را حل کنند طبق قرارداد،  شعار ندهند؛ به اعتقاد من دولت چنین پولی ندارد که به سرمایه گذار بدهد. 
وی افزود: در زمان آقای پورمحمدی استاندار وقت چندین نوبت از پروژه بازدید کردیم، قاعده اتوبان درست کردن در هر منطقه ای از دنیا این است که در کنار اتوبان مناطقی را درست کنند تا هزینه اتوبان از آن منطقه خارج شود.
وی با تاکید بر اینکه دولت پولی ندارد، گفت: آقای احمدی نژاد می آمد اینجا و می‌گفت دویست و پنجاه پروژه را امضا کردیم در زمان آقای روحانی به ایشان گفتم 27 پروژه را نمی‌خواهیم دو پروژه را امضا کنید و پولش را بدهید تا اجرا شود.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در ادامه به شعار ساخت یک میلیون مسکن اشاره کرد و گفت: در این دولت می‌گویند سالی یک میلیون مسکن درست خواهیم کرد آیا می‌شود؟! دولت پولی ندارد، با شعار دادن نمی‌شود کار کرد.
وی اضافه کرد: مشکل ما اکنون در سهند بیکاری است، اگر توسعه نباشد کسی در آنجا حضور نخواهد داشت، بهتر است قیمت مسکن های شهر سهند را قبل و بعد از احداث این اتوبان مقایسه کنید، متاسفانه بجای اینکه سرمایه‌گذاری را جذب کنیم فراری می‌دهیم، بجای اینکه دست سرمایه‌گذاری را بگیریم و به دنبال او برویم برعکس شده و سرمایه گذاری یه دنبال مجوزهای لازم است.
وی خاطرنشان کرد: اکنون اگر بخواهند همین اتوبان را بزنند با دو هزار میلیارد تومان هم نمی‌توانند، با این اوضاع هیچ سرمایه‌گذاری جلو نمی‌آید، اگر پیگیری های ما نبود 40 سال بعد هم این مسیر تکمیل نمی‌شد.
وی با اشاره به برخی اظهارات گفت: کسانی که امروز شعار می‌دهند آن زمانی که مسیر تکمیل نشده بود کجا بودند؟ مسئولین باید خیرین و سرمایه گذاران را بقاپند! باید منت خیری را بکشیم که می‌خواهد بیمارستان درست کند و دولت از این خیر ارزش افزوده می‌گیرد!
وی با اشاره به اقداماتی که در حوزه بهداشت در استان شده است، گفت: در حوزه بهداشت و درمان در تبریز، آذرشهر باسمنج و.. فعالیت خوبی داشته ایم و اکنون در آنها مراکز مجهز بیمارستانی و تجهیزات موجود است.
وی افزود: وظیفه ما این است که نباید اجازه دهیم مردم تنگ دست مشکلی از بابت درمان و بیمارستان ها داشته باشند. 
پزشکیان اضافه کرد: با بودجه ای که برای سال آینده بخش سلامت گذاشته اند کمر فقرا را خواهد شکست، ان شاء الله که حرف من غلط باشد، با شعار دادن مملکت درست نمی‌شود. 
وی تصریح کرد: با این وضعیت پزشکان در سیستم نخواهند ایستاد، هیچ پزشکی با این شرایط کار نمی‌کند و در آینده با مشکل مواجه خواهیم شد، آمار ها را نگاه کنید و ببینید چندین نفر از جامعه پزشکی از کشور خارج شده اند. 
وی در رابطه با حواشی انتخاب استاندار گفت: در زمان انتخاب استاندار به سایر نمایندگان گفتم بهتر است از خارج استاندار بیاوریم، چرا برای فوتبال مدیر خارج از کشور می‌آوریم اما برای اداره استان نه.
وی ادامه داد: مسئولین بزرگ چرا برای مداوای خود به بهترین مراکز درمانی و خارجی مراجعه می‌کنند اما به مردم می‌گویند بروید و به امامان دخیل بیفتید، چرا خودشان دخیل نمی‌شوند؟
وی تصریح کرد: متاسفانه در استان ما جلسات مجمع نمایندگان ضعیف برگزار می‌شود و اهميت بیشتری داده نمی‌شود.
وی در رابطه با حواشی انتخاب استاندار گفت: در زمان انتخاب استاندار به سایر نمایندگان گفتم بهتر است از خارج استاندار بیاوریم، چرا برای فوتبال مدیر خارج از کشور می‌آوریم اما برای اداره استان نه.
وی ادامه داد: مسئولین بزرگ چرا برای مداوای خود به بهترین مراکز درمانی و خارجی مراجعه می‌کنند اما به مردم می‌گویند بروید و به امامان دخیل بیفتید، چرا خودشان دخیل نمی‌شوند؟
وی در پاسخ به اینکه چرا اعتراض مردم اصفهان برای زاینده رود "حق" و اعتراض مردم آذربایجان "اغتشاش" است، گفت: مردم ما و مسئولین ما واحد و همدل نیستند اما در اصفهان همه آنها یک دل و همصدا هستند.
وی در واکنش به استیضاح شهردار کلانشهر تبریز، گفت: در هر صورت به این نوع استیضاح اعتقاد ندارم و به ضرر شهر میبینم.
انتهای پیام/
دولت حق سرمایه گذار اتوبان تبریز سهند را بدهد/ آقایان شعار ندهند/ آب و برق و خانه‌ رایگان نشد!  محمدرضا اخگرگداز


نظرها بسته شده اند

نمایش 1 نظر

  صمد   2 سالها پیش  

آقای پزشکیان جنابعالی نماینده پیمانکار هستید یا ضامن ایشان و یا نماینده مردم .اگر در جریان انعقاد قرارداد چنین طرح شده که بخشی از هزینه ها از طریق عوارضی تامین شود کلا اشتباه بوده و از نظر حقوقی دارای ایراد میباشد چرا که دو نفر نمیتوانند برای ضرر فرد ثالث بتوافق برسند ضمنا مردم در جاهای دیگر هم عوارض و هم مالیات میدهند و قرار نیست دولت برای هر کارش مستقیما از مردم پول دریافت کند اجرای پروژه های کلان ملی از وظایف ذاتی دولت میباشد سه دوره صندلی مجلس را اشغال کردی چرا اینها را نفهمیدی یکی تراکتور را دیگری مس سونگون و آن یکی زنوزی و آن دیگری احمدی نژاد را و شما هم حق و حقوق پیمانکار سهند را چسبیدید مدافعین حقوق مردم پس کجایند ؟
پژوهشیار