معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار شبستر:

جذب تسهیلات برای تثبیت اشتغال و ایجاد شغل جدید بسیار ضروری است

1400/12/19 - 14:04 - کد خبر: 60178 نسخه چاپی

نصر: معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار شهرستان شبستر جذب تسهیلات برای تثبیت اشتغال و ایجاد شغل جدید بسیار ضروری ذکر کرد و افزود: شهرستان شبستر پیشینه خوب در جذب اعتبارات اشتغالزایی داشته است به طوریکه در سنوات گذشته با جذب بالا موفقیت های لازم را کسب کرده است.

به گزارش نصر، رحیم صدیقیان معاون برنامه ریزی فرماندار شهرستان شبستر در نشست گروه کاری بازار کار موفقیت در جذب تسهیلات را مرهون تلاش مسئولان اجرایی و تخصصی کارگروه دانست و اظهار داشت: مدیران اجرایی ضمن اشرافیت کامل به شیوه نامه مربوطه و اطلاع رسانی سامانه های مربوطه در توجیه کامل متقاضیان تسهیلات در بخش های مختلف تلاش نمایند.
وی گفت: ثبت نام، رصد و پیگیری لازم پرداخت تسهیلات و معرفی طرح از طریق سامانه مربوطه انجام می شود و مبنا برای همه دستگاه های اجرایی و بانک ها سامانه های مربوطه و رصد است و به منظور تحلیل محتوای این سامانه ها و آسیب شناسی طرح های ثبت نام شده به صورت مرتب نشست های لازم تشکیل  شود.
صدیقیان معاون برنامه ریزی فرماندار شهرستان شبستر ضمن تاکید بر تداوم این نوع تسهیلات به بخش های مختلف مشاغل خانگی خواستار همراهی وتعامل بیشتر مدیران بانک ها در موفقیت وبه ثمر رساندن این هدف بزرگ و موثر شد.
وی پیگیری مصوبات گروه کاری در شهرستان را یکی از اهداف این کارگروه عنوان کرد و خاطر نشان نمود: بررسی آمار اشتغال ایجاد شده دستگاه های مختلف در شهرستان و مقایسه با درصد تعهد آن دستگاه، رفع موانع و مشکلات موجود جهت تحقق میزان تعهد پرداخت تسهیلات و روان سازی آن  از مهمترین مواردی است که دستگاهای اجرایی باید در اولویت خود قرار دهند.
  در این جلسه ابراهیم ایمانالی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شبستر سهم شهرستان شبستر از اعتبارات سهم سال جاری مشاغل خانگی را 20 میلیارد ریال اعلام کرد وافزود : ضمن صدور 83 مجوز طرح مشاغل خانگی ، با معرفی 83 طرح در قالب طرح مستقل و پشتیبان و جذب 12 میلیارد و 900 میلیون ریال در قالب 47 طرح،  60  درصد از این رقم تحقق یافته و حدود مبلغ هفت میلیارد ریال تاکنون جذب نشده است که باید تلاش شود با جذب باقیمانده تسهیلات مشاغل خانگی در راستای تقویت تولید و ایجاد اشتغال استفاده شود.
وی با تاکید بر تداوم اعطای تسهیلات به مشاغل خانگی و تعیین تکلیف مانده تسهیلات مصوب خواستار همراهی وتعامل بیشتر مسئولان و مدیران بانک ها در موفقیت و به نتیجه رساندن امر اشتغال شد.
دراین جلسه که با محوریت جذب تسهیلات اشتغال برگزار شد، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه تکنون 640 نفر اشتغال ایجاد شده توسط دستگاههای اجرای در سامانه رصد ثبت شده است تصریح کرد: کلیه دستگاههای متولی اشتغال و بانکهای عامل در امر اشتغالزایی و جذب تسهیلات حوزه اشتغال نهایت همکاری و مساعدت بعمل آورند و دستگاههای اجرای با ثبت به موقع ایجاد اشتغال در سامانه رصد، در بروزرسانی این سامانه به عنوان عامل سنجش اشتغال و نرخ بیکاری تلاش نمایند.
انتهای پیام/
جذب تسهیلات برای تثبیت اشتغال و ایجاد شغل جدید بسیار ضروری است نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار