سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکید کرد:

لزوم ارتقای همکاری‌ها بین دانشگاه‌های علوم پزشکی شمالغرب کشور

1400/12/19 - 13:00 - کد خبر: 60173 نسخه چاپی

نصر: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تبریز بر لزوم ارتقای همکاری‌های بین دانشگاهی دانشگاه‌های علوم پزشکی شمالغرب کشور تاکید کرد.

به گزارش نصر، دکتر بهمن نقی پور عصر چهارشنبه، ۱۸ اسفندماه در جلسه شورای روسای دانشگاه و دانشکده‌های علوم پزشکی کلان منطقه دو (تبریز، ارومیه، اردبیل، سراب، مراغه، خلخال و خوی)، اظهار کرد: منطقه شمالغرب کشور از نظر تاریخی، علمی و فرهنگی جایگاه بسیار غنی در سطح ملی و حتی بین المللی دارد.
به گزارش ایسنا، وی با بیان این‌که تلاش می‌کنیم تا جایگاه خود را در سطح جهانی ارتقا دهیم، افزود: امیدواریم با تلاش و همت دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی منطقه دو بتوانیم در گروه دانشگاه‌های پرافتخار کشور قرار بگیریم.
وی با تاکید بر این‌که همکاری‌های بین بخشی و بین دانشگاهی، حلقه گمشده فعالیت‌های دانشگاهی است، ادامه داد: اقدامات و فعالیت‌های بسیاری با همت کادر علوم پزشکی در دانشگاه‌ها انجام می‌گیرد اما اگر همکاری‌های بین بخشی به سطح بالایی نرسد، زحمات اساتید و کارکنان نیز به نتایج مطلوبی منتهی نمی‌شود.
نقی پور گفت: می‌توانیم با همکاری یکدیگر در حوزه‌ آموزش، درمان، بهداشت و ... فعالیت کنیم و کارهای خود را با همفکری و برنامه ریزی دقیق ( برنامه محوری به جای شعارمحوری) پیش ببریم.
وی افزود: نقص عملکرد یک بخش کوچک حتی در یک دانشکده می‌تواند عملکرد کل دانشگاه‌های کلان منطقه دو را تحت تاثیر قرار دهد، لذا باید به جای توجه صرف به دانشگاه خود به کل منطقه توجه کنیم.
وی خاطرنشان کرد: اساتید و افراد توانمندی در دانشگاه‌ها داریم که هر یک افتخاری برای کشورمان هستند و بایستی این افراد در سطح ملی بدرخشند.
در ادامه دکتر محمدامین ولی‌زاده، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ارومیه، گفت: در راستای فعالیت منطقه‌ای می‌توانیم همایش‌های مشترک بین دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کلان منطقه دو برگزار کنیم.
در ادامه دکتر علی محمدیان، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز به ارائه پیشنهاداتی پرداخت و بر لزوم بررسی و شناخت مشکلات دانشگاه‌ها در حوزه درمان، اعزام بیمار،امکانات و تجهیزات، پزشکان متخصص و فوق تخصص‌ که در دانشگاه‌های دور از مرکز قرار ندارند، تاکید کرد.
وی هم‌چنین انجام پژوهش‌های مشترک با محوریت هر دانشگاه، استفاده از ظرفیت‌های علمی و فضاهای فیزیکی، برگزاری همایش‌های کشوری و برگزاری دوره‌های مدیریت را از جمله موارد مهم در ارتقای همکاری‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی شمالغرب کشور عنوان کرد.
انتهای پیام/
لزوم ارتقای همکاری‌ها بین دانشگاه‌های علوم پزشکی شمالغرب کشور خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار