مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری تبریز:

۲۷ هزار درخواست کاشت نهال رایگان در منازل شهروندان تبریزی ثبت شد

1400/12/19 - 10:59 - کد خبر: 60160 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری تبریز گفت: ۲۷ هزار درخواست کاشت نهال رایگان در منازل شهروندان تبریزی از طریق سامانه اینترنتی این سازمان ثبت شده است.

به گزارش نصر، اکبر امجدی، روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به آغاز طرح کاشت نهال رایگان در منازل شهروندان تبریزی افزود: از این تعداد درخواست، ۱۲ هزار درخواست برای کاشت نهال از سوی کارشناسان این سازمان در منازل شهروندان بوده و بقیه درخواست ها مربوط به کاشت نهال توسط خود شهروندان در منازل است.
وی با بیان اینکه این طرح تا ۲۰ فروردین سال ۱۴۰۱ و در طول سال در زمان مساعد بودن شرایط برای کاشت نهال ادامه خواهد داشت، اظهار داشت: در این طرح هشت نوع نهال میوه درختان مثمر مانند گیلاس، آلبالو، بادام، زردآلو و گوجه سبز به صورت رایگان و بر اساس  درخواست و علاقه شهروندان توزیع یا در منازل آنان کاشت می شود.
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری تبریز با اشاره به اینکه این طرح با هدف ترویج فرهنگ درختکاری از سوی این سازمان اجرا می شود، گفت: اصلی ترین محور توسعه فضای سبز شهری، علاقمندی، مشارکت و همکاری شهروندان در امر کاشت و حفظ درختان است.
امجدی، ادامه داد: در این راستا، سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری با توزیع نهال رایگان برای کاشت در منازل شهروندان تلاش می کند ضمن جلب رضایت شهروندان، گامی مهم در راستای افزایش سرانه فضای سبز تبریز بردارد.
وی یادآوری کرد: نهال های موجود در این طرح، از نوع درختان میوه و سازگار با وضعیت آب و هوایی و جغرافیایی تبریز انتخاب و خریداری شده اند و اقدامات مربوط به کاشت این نهال ها کاملا کارشناسی و فنی است و یکی از زبده ترین کارشناسان این سازمان، مسوول این پروژه است تا در مراحل اجرای طرح مشکلی ایجاد نشود.
امجدی، افزود: علاوه بر اینکه کارشناسان این سازمان در مراحل نگهداری این نهال ها، شهروندان را یاری خواهند کرد، کلنیک گیاه پزشکی سازمان نیز در حال راه اندازی است تا شهروندان را در کلیه مسائل مربوط به حفظ و نگهداری گل و گیاه منزلشان راهنمایی کند.
وی طرح کاشت نهال در مدارس، کارخانجات و ادارات را از دیگر برنامه های این سازمان اعلام کرد و اظهار داشت: در این طرح پس از امضای تفاهم نامه با ادارات، کارخانجات و آموزش و پرورش، این سازمان اقدام به کاشت یا توزیع نهال در این مراکز می کند.
انتهای پیام/
 ۲۷ هزار درخواست کاشت نهال رایگان در منازل شهروندان تبریزی ثبت شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار