یک کارشناس بازار سرمایه:

بازار تا پایان سال منفی سنگینی ندارد/ احتمال رشد بیشتر از احتمال افت است

1400/12/19 - 10:38 - کد خبر: 60158 نسخه چاپی

نصر: یک کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار تا پایان سال منفی سنگینی نخواهد داشت و شاید در هفته آینده شاهد روند خنثی و یا منفی بسیار ضعیف باشیم و در ابتدای سال آینده، مجدداً صعود بازار ادامه باید.

به گزارش نصر، علی عصاری درباره عملکرد بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت، اظهار داشت: سه روز نخست هفته جاری، بازار سرمایه روزهای مثبتی داشت و شاخص کل با سه کندل بسیار قوی زد که بانکی‌ها و پالایشی‌ها نقش ویژه‌ای در این حرکت داشتند. در روز سه‌شنبه، بازار استراحت کرد و روز چهارشنبه وضعیت بهتر شد.
وی افزود: بازار ریزش چندانی ندارد و اوج فشار عرضه‌ها مربوط به روز سه‌شنبه بود که با توجه به رشد بازار، فشار فروش از جانب حقیقی‌ها و حقوقی‌ها متوجه بازار سرمایه شد.
این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به روند بورس در آخرین هفته سال 1400، خاطرنشان کرد: بازار تا پایان سال منفی سنگینی نخواهد داشت و شاید در هفته آینده شاهد روند خنثی و یا منفی بسیار ضعیف باشیم و در ابتدای سال آینده، مجدداً صعود بازار ادامه باید. در این مقطع، احتمال رشد بازار بیشتر از افت آن است.
عصاری در پاسخ به این سؤال که «چرا از پذیره‌نویسی سهام پرسپولیس و استقلال استقبال نشد؟»، گفت: عدم استقبال از سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، به دلیل عرضه آن‌ها در زمان نامناسب بود. عده دیگری هم می‌دانستند که شرکت در این پذیره‌نویسی کمک به باشگاه‌ها نمی‌کند و به همین دلیل در آن شرکت نکردند.
وی ادامه داد: اکثر کدهای معاملاتی که قصد خرید سهام پرسپولیس و استقلال را داشتند در روز اول این کار را انجام دادند و پس از آن، استقبال چندانی از پذیره‌نویسی به عمل نیامد. از طرف دیگر، مسئولان هم می‌دانند که با طرفداران متعصب دو تیم روبه‌رو هستند و به همین دلیل، هیچ توصیه‌ای و پیشنهادی برای خرید آن نداشتند. برای خرید سهام دو باشگاه، نیاز به هیجان وجود دارد.
انتهای پیام/
بازار تا پایان سال منفی سنگینی ندارد/ احتمال رشد بیشتر از احتمال افت است آژانس خبری تحلیلی شهر بورس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار