سفرهای نوروزی برای چه کسانی مجاز است؟

1400/12/18 - 21:13 - کد خبر: 60146 نسخه چاپی

ئصر: سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: سفرهای نوروزی و استفاده از اقامتگاه‌ها برای هموطنانی که در ایام قرنطینه نباشند،‌ تنها به سه شرط مجاز است.

به گزارش نصر، عباس شیراوژن روز چهارشنبه به انتشار توییتی نوشت: سه شرط مجاز برای سفرهای نوروزی،‌ تزریق سه دز واکسن، دو دز واکسن که کمتر از سه ماه از آخرین دز واکسن گذشته باشد و به همراه داشتن تست pcr منفی (برای افرادی که تزریق واکسن کامل نداشته اند) است.
شیراوژن پیشتر در صفحه شخصی خود در توییتر مصوبات جلسه گذشته ستاد ملی مقابله با کرونا درباره سفرهای نوروزی و شیوه‌نامه‌های بهداشتی در اجتماعات مذهبی ایام نیمه شعبان در اماکن مقدس را اعلام کرده بود.
وی در این توییت نوشت: در جلسه ستاد ملی کرونا ضمن تاکید بر اجرای مصوبات قبلی در مورد ضرورت تزریق سه دز واکسن برای سفرهای نوروزی و اردوهای راهیان نور، بر رعایت جدی شیوه‌نامه‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری و ماسک در اجتماعات مذهبی ایام نیمه شعبان در اماکن مقدس به ویژه مسجد مقدس جمکران تاکید شد.
مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۱۰۷ هزار و ۱۶۷ نفر رسید. تاکنون ۶ میلیون ۷۵۴ هزار و ۲۳۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و  ۴۷ میلیون و ۹۶۱ هزار و ۸۳۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
تاکنون ۶۳ میلیون و ۳۳۸ هزار و ۹۲ نفر دُز اول، ۵۵ میلیون و ۹۳۵ هزار و ۸۴۲ نفر دُز دوم و ۲۴ میلیون و ۵۱۷ هزار و ۳۴۸ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۴۳ میلیون و ۷۹۱ هزار و ۲۸۲ دُز رسید.
در شبانه روز گذشته ۳۰۰ هزار و ۹۱۶ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است
در حال حاضر ۱۴۸ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۹۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۰۱ شهرستان در وضعیت زرد و ۳ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.
انتهای پیام/
سفرهای نوروزی برای چه کسانی مجاز است؟ خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار