رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش؛

۱۲ درصد دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند

1400/12/18 - 14:29 - کد خبر: 60134 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: به طور متوسط ۱۲ درصد از دانش‌آموزان کشور در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند.

به گزارش نصر، احمد محمودزاده روز چهارشنبه در همایش روسای مدارس و مراکز غیردولتی در تبریز اظهار کرد: لازم است به همین نسبت نیز برگزیدگان کنکور، حافظان و قاریان قرآن، فعالان برنامه‌های تربیتی و برگزیدگان ورزشی هم از مراکز غیر دولتی باشد.
وی لازمه تحقق این موضوع را مهندسی کیفیت آموزش و پرورش در این مدارس عنوان کرد و گفت: اصلاح قوانین و آیین نامه‌ها، طراحی نظام یکپارچه بر بستر الکترونیک، اجرای دوره‌های تخصصی آموزش معلمان شاغل در مدارس غیردولتی از مهمترین برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش است.
محمودزاده کمبود نیروی انسانی حرفه‌ای در مراکز غیردولتی را چالشی مهم برشمرد و افزود: ۱۷۰ هزار نفر به صورت آزاد تدریس می‌کنند که تبدیل وضعیت استخدامی آن‌ها در اولویت بوده و کاهش ساعات و افزایش کیفیت تدریس، استاندارد سازی به کارگیری آموزگاران و توانمندسازی معلمان مقاطع بالاتر نیز همزمان مدنظر است.
وی سهم این مدارس در توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را بسیار مهم دانست و گفت: رشته‌هایی مانند تربیت بدنی و هنر که مورد تقاضای بسیاری از نوجوانان است باید در مراکز غیردولتی هم ایجاد شود.
انتهای پیام/
۱۲ درصد دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار