مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان؛

۱۰ هزار اصله نهال و درختچه در شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی کاشته شد

1400/12/17 - 16:31 - کد خبر: 60093 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی گفت: ۱۰ هزار اصله نهال و درختچه در حدود ۵.۸ هکتار از اراضی شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان کاشته شد.

به گزارش نصر، سیدمرتضی نیرومند اسکویی، روز سه شنبه همزمان با هفته منابع طبیعی و روز درختکاری در گفت و گو با خبرنگاران اعلام کرد: در زمان کنونی مساحت کل فضای سبز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان در حدود ۳۴۰ هکتار است که در این اراضی حدود ۳۳۹ هزار و ۳۰۰ اصله درخت کاشته شده است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی با اشاره به برنامه سال ۱۴۰۱ این شرکت در راستای توسعه فضای سبز در شهرک‌های صنعتی استان، گفت: احداث سه هکتار فضای سبز در شهرک‌های صنعتی بعثت و شهید سلیمانی و غرس بیش از ۶ هزار اصله نهال از برنامه های این شرکت در سال آینده است.
نیرومند اسکویی، با بیان اینکه طرح آبیاری قطره‌ ای در حدود ۲۵۲ کیلومتر از شهرک ها و نواحی صنعتی استان اجرا شده است، ادامه داد: این اقدام در راستای حفاظت از منابع آبی و جلوگیری از هدررفت آب اجرا شده و در راستای توسعه این طرح در شهرک ها و نواحی صنعتی استان در سال آینده ۱۴ کیلومتر طرح آبیاری قطره ای دیگر نیز اجرا می شود.
آذربایجان شرقی دارای ۵۶ شهرک و ناحیه صنعتی است و از مجموع ۲ هزار و ۳۹۹ واحد تولیدی موجود در شهرک های صنعتی استان یک هزار و ۸۹۳ واحد فعال و حدود ۴۰۰ واحد غیرفعال هستند.
۶ درصد از واحدهای تولیدی شهرک‌های استان به صنایع بزرگ و ۹۴ درصد از واحدهای تولیدی شهرک‌های صنعتی استان به صنایع کوچک و متوسط اختصاص یافته است.
انتهای پیام/
۱۰ هزار اصله نهال و درختچه در شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی کاشته شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار