یکی از سابقه داران تبریز در پای میز محاکمه/ 

درگیری مرگبار زیر پل توانیر تبریز

1400/12/17 - 16:49 - کد خبر: 60092 نسخه چاپی

نصر: 31 تیرماه سال 1398 بود که گزارش درگیری شدید در زیر پل توانیر و همچنین قتل جوانی در بیمارستان امام رضا (ع) تبریز به کارآگاهان پلیس آگاهی استان و نیز بازپرس ویژه قتل تبریز مخابره و آنان بلافاصله برای بررسی علت ماجرا و دستگیری متهم پرونده به بیمارستان امام رضا تبریز مراجعه و یکی از سابقه داران تبریز به نام محمد نام را در حالی که در بیمارستان بستری بود دستگیر می نمایند، اما تا زمان بهبودی کامل وی از انتقالش به اداره آگاهی خودداری می کنند. 

به گزارش نصر، بر حسب اعلام شاهدان عینی ماجرا، شب 31 تیر ماه سال 1398 بود که موتورسواری که راکب آن یکی از سابقه داران تبریز به نام محمد نام بود، برای خوردن باقلا زیر پل توانیر توقف می کند؛ اندکی بعد از توقف موتورسوار، خودروی سواری پرشیا نیز در همان محل توقف و دو سرنشین آن، حامد و پویا، پیاده و به سمت راکب موتورسوار حمله ور می شوند. با مشت و لگد و چاقو به جان وی می افتند که نهایت این درگیری منجر زخمی شدن آنان می شود.  اما در این بین حامد به دلیل شدت خونریزی در اثر ضربات متعدد چاقو در بیمارستان امام رضا (ع) فوت می کند.  
متهم دستگیر شده وقتی مقابل کارآگاهان و نیز بازپرس پرونده قرار می گیرد، این گونه اظهارات خود را بیان می دارد: "من اصلا قصد درگیری با وی را نداشتم چه برسد که بخواهم او را به قتل برسانم" 
 
درخواست قصاص از سوی اولیای دم مقتول 
جلسه اول رسیدگی به اتهام قتل محمد نام  چهارم اسفندماه سال 1398 در شعبه اول دادگاه کیفری آذربایجان شرقی برگزار شده بود که به دلیل عدم وجود مدارک لازم مانند سی دی دوربین محل بروز درگیری و...، دادگاه جلسه دیگری را برای رسیدگی به اتهام این مرد جوان در نظر گرفت.  
و امروز نیز جلسه دوم رسیدگی به اتهام وی در همان شعبه اول دادگاه کیفری یک آذربایجان شرقی برگزار شد. در ابتدای جلسه قاضی دهقان از اولیای دم مقتول خواست تا شکایت خود را به دادگاه ارایه دهند که هر دو پدر و مادر مقتول درخواست قصاص را از محضر دادگاه خواستار شدند. 
 
دوازده ضربه چاقو خوردم 
با درخواست قصاص از سوی اولیای دم مقتول، قاضی دهقان از متهم 28 ساله خواست تا دفاعیات خود را در رابطه با اتهامات وارده به وی، مباشرت در قتل عمدی مرحوم حامد و نیز قدرت نمایی و عربده کشی با چاقو را به دادگاه ارایه دهد که متهم جوان رو به قاضی گفت: "من مغازه پارچه فروشی دارم. روز حادثه بعد از بستن مغازه خود با موتور به سمت منزل در حرکت بودم که به قصد خوردن باقلا در زیر پل توانیر توقف کردم. بر روی موتور خود مشغول خوردن باقلا بودم که به یک دفعه خودروی سواری پرشیا با سرعت به موتور من کوبید. نقش بر زمین شدم. دو نفر از پرشیا پیاده و به سمت من حمله کردند و مرا زیر مشت و لگد خود گرفتند و نیز 12 ضربه چاقو به قسمت های مختلف بدنم به خصوص صورت و پشت سرم زدند. من نیز برای دفاع از خود تمام وسایل باقلا فروشی را به سمت آنان پرتاب کردم. آنان سوار بر خودرو شده و محل را ترک کردند. 
من هیچ شناختی از آنان نداشتم و اصلا قصد درگیر شدن را نیز با آنان نداشتم چه برسد به این که قصد کشتن وی را نیز داشته باشم." 
بعد از اظهارات متهم قاضی دهقان دستور ختم جلسه را صادر کرد. 
گزارش نصر حاکی است، به دلیل عدم وجود سی دی دوربین های مداربسته پلیس راهنمایی و رانندگی که تمام ماجرا را از زیر پل توانیر ثبت کرده است، دادگاه جلسه دیگری را برای رسیدگی به اتهام محمد نام در نظر گرفت تا سی دی روز درگیری را به دقت بررسی و رای خود را با توجه به حقانیت ماجرا صادر نماید. 
انتهای پیام/
درگیری مرگبار زیر پل توانیر تبریز فاطمه قلی پور گنجه لو


نظرها بسته شده اند

نمایش 3 نظر

  قلی   2 سالها پیش  

بعد از دو سال بازم سی دی حاضر نشده بنازم به این برنامه ریزی و دقت در رسیدگی به امور مردم

  م_م   2 سالها پیش  

کاری ک محمد انجام داد خوب نبود و از قبل اونجور,ک شنیدیم درگیری داشتن اما خوب یه جوان فوت کرده ک عزیز خانوادش بود با اینکه محمد هم عزیز خانواده اش هست ولی از همه بهتر قضات میدونن چیکار باید بکنن

  اعدام   2 سالها پیش  

قاتل را سریعا و در همان زیر پل توانیر اعدام کنید
چرا قاتل را تا حالا زنده نگه داشته اید؟ احمق ها
پژوهشیار