رئیس سازمان جهادکشاورزی استان؛

کالاهای اساسی ویژه شب عید در آذربایجان‌شرقی تامین شده است

1400/12/17 - 11:43 - کد خبر: 60068 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی از تأمین کالاهای اساسی ویژه شب عید در استان خبر داد و گفت: توزیع اقلام شب عید در روزهای پایانی سال آغاز می شود.

به گزارش نصر، اکبر فتحی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: طرح توزیع شکر خانوار، شکر صنف و صنعت، مرغ منجمد، گوشت قرمز منجمد، برنج هندی و برنج تایلندی تنظیم بازاری با هدف ثبات قیمت در بازار کالاهای اساسی در روزهای پایانی سال تا فروردین ۱۴۰۱ در سراسر استان اجرا می شود. 
وی با بیان اینکه توزیع این اقلام در راستای اجرای مصوبات نشست قرارگاه امنیت غذایی کشور و در ادامه طرح‌های تنظیم بازار کالاهای اساسی با هدف ایجاد ثبات قیمت‌ها و حفظ آرامش بازار صورت می‌گیرد، گفت: سهمیه توزیع شکر صنف و صنعت، شکر خانوار، برنج هندی و برنج تایلندی از سوی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران برای آذربایجان شرقی اعلام شده و طبق آن توزیع شکر و برنج در اسفند ۱۴۰۰ و فروردین ۱۴۰۱ صورت می گیرد.
فتحی در ارتباط با سهمیه اختصاص یافته برای آذربایجان شرقی اظهار کرد: مجوزهای اعلامی برای کالای شکر خانوار به میزان یک هزار و 200 تن از قرار کیلویی ۱۲ هزار و ۵۳۵ تومان برای مباشرین توزیع و در بسته های سه کیلویی برای مصرف کنندگان به قیمت ۴۳ هزار تومان، برای شکر صنف و صنعت به میزان پنج هزار تن از قرار کیلویی ۱۲ هزار و ۵۳۵ تومان برای مباشرین و قیمت مقرر برای اصناف براساس نوع بسته بندی در اختیار کارگروه تنظیم بازار، برنج تایلندی رده ب ۱۰ کیلویی به میزان یک هزار و 500 تن از قرار کیلویی ۱۱ هزار تومان برای مباشرین توزیع و ۱۲۵۰۰ تومان برای مصرف کننده  و  همچنین برنج هندی(دانه بلند ۱۱۲۱) به میزان یک هزار و 300 تن از قرار کیلویی ۱۷ هزار تومان برای مباشرین توزیع و ۱۸۵۰۰ تومان برای مصرف کننده تعیین شده است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه هم اکنون 2 هزار و 500 تن شکر ویژه زنبورداران آذربایجان شرقی در حال توزیع می باشد، ادامه داد: علاوه بر پنج هزار تن سهمیه اختصاص یافته شکر برای صنف و صنعت استان آذربایجان شرقی در اسفند ۱۴۰۰، پنج هزار تن شکر  نیز برای صنف و صنعت استان در فروردین ماه ۱۴۰۱ از طریق خراسان شمالی تامین و تاکنون چهار هزار و 500  تن آن جذب شده است.
فتحی از تخصیص ۸۵۰ تن گوشت مرغ منجمد برای توزیع در استان خبر داد و افزود: قیمت عمده درب سردخانه پشتیبانی امور دام  مرغ منجمد ۱۸ هزار تومان و قیمت مصرف کننده آن نیز ۲۰ هزار تومان تعیین شده است.
وی همچنین از توزیع ۲۰۰ تن گوشت قرمز گوساله در آذربایجان شرقی در آستانه عید نوروز خبر داد و افزود: بازرسان سازمان جهاد کشاورزی در شهرستان ها، اکیپ های تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف بر روند توزیع و رعایت قیمت‌های فروش کالا در سرتاسر  استان نظارت خواهند داشت.
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه مباشرین و ذینفعان برای توزیع و جذب کالاهای فوق توسط مدیریت جهاد کشاورزی در شهرستان ها معرفی  می شوند، ادامه داد: مردم در سر تا سر استان می توانند شکر و برنج مورد نیاز خود را از طریق فروشگاه های زنجیره ای، اتحادیه ها، تشکل های صنفی و تعاونی ها خرید کنند.
انتهای پیام/
کالاهای اساسی ویژه شب عید در آذربایجان‌شرقی تامین شده است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار