امیرعبداللهیان در گفتگوی تلفنی با «لاوروف»:

ایران با جدیت برای رسیدن به توافقی خوب تلاش می‌کند

1400/12/16 - 21:41 - کد خبر: 60044 نسخه چاپی

نصر: ما با جدیت برای رسیدن به توافقی خوب و قوی در وین تلاش می‌کنیم. تاکنون پیشرفت‌های خوبی به دست آمده اما با وجود پیشرفت‌های حاصله نیازمند تصمیم سیاسی طرف غربی است.

به گزارش نصر، در تماس تلفنی حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه، طرفین در خصوص مناسبات دو جانبه، روند مذاکرات وین، تحولات اوکراین و برخی از تحولات بین‌المللی گفتگو و تبادل نظر کردند.
طرفین با اشاره به سفر «رافائل گروسی»، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران اظهار داشتند که اکنون آژانس در مسیر درست همکاری فنی با ایران قرار دارد و توافق خوبی حاصل شده است.
امیرعبداللهیان اظهار کرد: ما با جدیت برای رسیدن به توافقی خوب و قوی در وین تلاش می‌کنیم. تاکنون پیشرفت‌های خوبی به دست آمده اما با وجود پیشرفت‌های حاصله، برخی از مسائل هنوز در وین حل و فصل نشده که نیازمند تصمیم سیاسی طرف غربی است.
وزیر امور خارجه کشورمان با تأکید بر ضرورت رفع مؤثر تحریم‌ها، اظهار کرد: رسیدن به توافق در وین می‌تواند زمینه همکاری‌های متنوع جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها و از جمله شرکای خود را گسترش دهد.
امیرعبداللهیان با تأکید بر اینکه ما هم با جنگ و هم با اعمال تحریم مخالفیم، تأکید کرد: روشن است که همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران با هیچ‌کشوری از جمله روسیه نباید متأثر از فضای تحریم باشد.
«سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه نیز در این گفتگوی تلفنی بر ضرورت همکاری‌های ایران و روسیه در زمینه‌های مختلف، از جمله حیطه‌های مختلف روابط تجاری و اقتصادی تأکید کرد.
وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه با اشاره به روند مذاکرات طی شده و حمایت روسیه از خواسته‌های منطقی ایران، دیدگاه‌های خود را در این خصوص تشریح کرد.
«لاورف» با انتقاد از تحریم‌های اعمالی علیه روسیه بر اهمیت همکاری‌های دو کشور در همه زمینه‌ها تأکید کرد.
دو طرف در این مکالمه در خصوص برخی دیگر از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله بحران اوکراین، روند آستانه برای حل موضوع سوریه و نشست آنتالیا در ترکیه به تبادل نظر پرداختند.
انتهای پیام/
 ایران با جدیت برای رسیدن به توافقی خوب تلاش می‌کند خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار