مدیرکل استاندارد استان؛

طرح عیدانه بازرسی محصولات پرمصرف در مراکز عرضه آذربایجان‌شرقی اجرا می‌شود

1400/12/16 - 15:22 - کد خبر: 60033 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل استاندارد آذربایجان‌شرقی گفت: طرح ویژه عیدانه برای بازرسی، کنترل و نظارت بر محصولات پرمصرف در مراکز عرضه کالا در استان اجرا می‌شود.

به گزارش نصر، ساسان فرشی حق رو، روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح ویژه سازمان ملی استاندارد، همزمان با سراسر کشور از ۱۵ اسفند در آذربایجان شرقی نیز آغاز شده است و تا ۱۵ فروردین ادامه می یابد.
وی با بیان اینکه در راستای اجرای این طرح، پنج گروه از کارشناسان و بازرسان اداره کل استاندارد فعالیت خواهند کرد، اظهار داشت: در این طرح کارشناسان این اداره کل با لباس های واحد و متحدالشکل به اصناف مختلف، مراکز عرضه کالا، بازارچه های فروش بهاره، رستوران ها و خدمات تفریحی مراجعه کرده و محصولات عرضه شده در آن ها را از لحاظ استاندارد مورد بازرسی، کنترل و نظارت قرار خواهند داد.
مدیرکل استاندارد آذربایجان‌شرقی، هدف از اجرای طرح عیدانه را افزایش نظارت اداره کل استاندارد بر مراکز عرضه کالاها و خدمات تفریحی با در نظر گرفتن منافع عمومی، سلامت جامعه و ایمنی و اطمینان مصرف کنندگان اعلام کرد و گفت: فعالیت کارشناسان و بازرسان در این طرح علاوه بر روزهای غیرتعطیل، روزهای تعطیل را نیز شامل می شود.
فرشی حق رو، با تاکید بر اینکه اصناف و مراکزی که کالاها و خدماتی در زمینه کالاهای مشمول استاندارد به مردم ارایه می کنند باید اقلام و خدمات استاندارد عرضه کنند، ادامه داد: در اجرای این طرح چنانچه تخلفی در اصناف و مراکز خدماتی و تفریحی وجود داشته باشد، کارشناسان و بازرسان در مرحله اول به آنان تذکر می دهند و در صورت تکرار در مرحله بعدی مراجعه کارشناسان و بازرسان به این مراکز، با آنان به صورت قانونی برخورد خواهند کرد.
وی یادآوری کرد: مصرف کنندگان برای اطمینان از استاندارد بودن کالاها می توانند کد ۱۰ رقمی درج شده زیر علامت استاندارد را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال تا از پروانه استاندارد کالا اطمینان حاصل کنند.
انتهای پیام/
طرح عیدانه بازرسی محصولات پرمصرف در مراکز عرضه آذربایجان‌شرقی اجرا می‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار