مدیرکل اداره دامپزشکی استان؛

۶۳ گروه طرح تشدید نظارت های بهداشتی در آذربایجان‌شرقی را بر عهده دارند

1400/12/16 - 14:37 - کد خبر: 60031 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل اداره دامپزشکی آذربایجان‌شرقی با اشاره به آغاز طرح تشدید کنترل و نظارت‌های بهداشتی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان از ۱۴ اسفند امسال،گفت: این طرح توسط ۶۳ گروه کنترل و نظارت استان تا ۱۶ اردیبهشت سال ۱۴۰۱ اجرا می‌شود.

به گزارش نصر، امیرحسین بهداد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۲۸ گروه ثابت در کشتارگاه ها و ۳۶ گروه سیار خودرویی در سطح آذربایجان شرقی اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت های بهداشتی را که امسال با طرح ماه مبارک رمضان تلفیق شده است، بر عهده دارند.
وی افزود: روزانه سه هزار رأس دام سبک، پنج هزار دام سنگین و حدود ۱۲۰هزار قطعه طیور در آذربایجان شرقی ذبح می شوند که این نظارت ها از مرحله کشتار در کشتارگاه های استان تا عرضه در بازار و سبد غذایی مردم به طور دقیق انجام می شود. 
وی با بیان اینکه ۲۸ کشتارگاه در آذربایجان شرقی فعالیت می کنند، گفت: از این تعداد ۱۷ کشتارگاه دام صنعتی( پنج واحد) و غیرصنعتی و ۱۱ کشتارگاه طیور هستند که ناظران بهداشتی، شرعی و اکیپ های طرح کنترل و نظارت بهداشتی اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی از صفر تا ۱۰۰ فعالیت آنها نظارت دارند.
بهداد تشریح کرد: بازرسان اداره کل دامپزشکی استان در این کشتارگاه ها بر تمام مراحل کشتار از مرحله ذبح تا پوست کنی، ثبت مهر کشتارگاه، صدور مجوز خروج از کشتارگاه پس از مرحله پیش سرد، قطعه بندی و عرضه در ۱۰ هزار مرکز توزیع فرآورده های گوشتی بازار و فروش به مردم، نظارت کامل دارند. 
وی از مردم خواست برای ارسال گزارش تخلفات واحدهای مختلف صنفی در این خصوص با شماره های تلفن ۱۵۱۲ و ۳۴۴۴۵۰۰۰ تماس بگیرند و موارد تخلف را به صورت شبانه روزی گزارش کنند. 
وی همچنین اعلام کرد: امسال ۵۴۶ پرونده تخلف در ارتباط با تخلفات صنوف فوق الذکر تشکیل و به پلمب ۱۱۲ مرکز عرضه فرآورده های گوشتی و معدوم سازی ۴۵۶ هزار و ۷۴۸ کیلوگرم فرآورده در آذربایجان شرقی منجر شده است. 
مدیرکل اداره دامپزشکی آذربایجان شرقی تاکید کرد: کشتارگاه های آذربایجان شرقی از بالاترین سطح استانداردهای بهداشتی برخوردارند و سالانه طرح های ویژه نظارت های بهداشتی به علت افزایش میزان تقاضا و عرضه در ایام تاسوعا، عاشورا، عید قربان، ماه مبارک رمضان و عید نوروز اجرا می شود.  
 انتهای پیام/
۶۳ گروه طرح تشدید نظارت های بهداشتی در آذربایجان‌شرقی را بر عهده دارند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار