مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز

تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری منجر به استاندارسازی نظام سلامت می‌شود

1400/12/15 - 20:55 - کد خبر: 59987 نسخه چاپی

نصر: مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری منجر به استانداردسازی نظام سلامت و تفکیک وظایف و عملکرد پرستاران با سایر همکاران می شود.

به گزارش نصر، یوسف اشرفی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اجرای تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری از سال‌های گذشته یکی از خواسته‌های اساسی پرستاران بود که سابقه‌ آن به تیرماه سال ۱۳۸۶ برمی‌گردد، افزود: این قانون بعد از سال‌ها تلاش امسال تصویب و اجرای آن از دی ماه شروع شده است که با شکل‌گیری سازمان نظام پرستاری و تلاش همکاران امسال اجرایی خواهد شد.
وی ادامه داد: یکی از نتایج اجرای تعرفه گذاری خدمات پرستاری تفکیک وظایف و عملکرد پرستاران با سایر همکاران می باشد تا بر اساس استانداردها حرکت کنیم و برای مثال تعداد بیمارانی که هر پرستار به آنها خدمت‌رسانی می‌کند و وظایف هر پرستار مشخص می‌شود که بدین ترتیب نیروی انسانی بخش سلامت استانداردسازی می‌شود. 
اشرفی اظهار داشت: طبق این قانون هر پرستار فقط می‌تواند در یکی از بخش های دولتی یا خصوصی مشغول باشد. 
به گفته وی طی اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، نواقص طی یک سال به مراجع مربوط اطلاع رسانی می شود تا اصلاح شوند.
اشرفی با اشاره به اینکه نگرش تیمی در اجرای این قانون خواهیم داشت ، گفت: با ارتقای جایگاه پرستاران، خدمت‌رسانی و انگیزه‌ ارائه‌ خدمت در بین پرستاران افزایش یافته و ارتباط بین مریض و پرستار بهتر می‌شود. 
وی مجموع پرستاران آذربایجان شرقی را حدود ۹ هزار نفر اعلام کرد که ۴۰ درصد کل نیروهای بدنه‌ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را تشکیل می‌دهند.
اشرفی گفت: تاکنون ۴۰ درصد از نیروهای درمان آذربایجان شرقی دز سوم واکسن کرونای خود را تزریق کرده‌اند و بقیه به دلیل ابتلا به این ویروس، زمان تزریق دز سوم آنها به تاخیر افتاده است که توصیه می‌کنیم در اسرع وقت برای تزریق آن مراجعه کنند.
مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد: پرستاران در دوران شیوع ویروس کرونا به‌ ویژه سویه امیکرون جان‌فشانی بسیاری کردند و طبق آخرین آمار تعداد ۲ هزار و ۲۵۰ نفر از کادر درمان آذربایجان‌شرقی در سالجاری به کرونا مبتلا شدند.
انتهای پیام/
تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری منجر به استاندارسازی نظام سلامت می‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار