تبریز در تاریخ؛

پشت پرده انتخاب شهردار تبریز!

1400/12/15 - 15:45 - کد خبر: 59978 نسخه چاپی

نصر: تبریز صاحب اولین انجمن شهر و بلدیه ایران است و پروسه انتخاب کلیددار بلدیه تبریز در دوره های مختلف تاریخی همواره شامل حساسیت ها و حواشی مختلفی بوده است.

یه گزارش نصر، شصت و چهار سال پیش (1336 شمسی) در چنین روزی، اعضای انجمن شهر تبریز به علت عدم مدیریت و اتفاق نظر در انتخاب شهردار کلان شهر تبریز، دچار مشکل شده بودند. طبق روایتی که از بزرگان شهر نقل قول شده؛ بعد از اینکه اعضای انجمن در مدت سه ماه، نتواستند فرد شایسته و لایق را به ریاست بلدیه انتخاب کنند، نارضایتی و انتقادات به حدی رسید که مردم خواستار استعفای اعضای انجمن شهر شده‌ بودند.
 
هر چند در این دوره، انجمن شهر از افراد سرشناس و کاردان تشکیل یافته بود، متاسفانه به علت دو دستگی و همچنین ترجیح منافع شخصی و حزبی بر منافع ملی توسط بعضی از اعضای انجمن، کارهای عمرانی شهر تعطیل و تبریز چندین ماه بدون شهردار مانده بود. همچنین، مردم تبریز نیز در قبال عملکرد ضعیف انجمن، در انتخاب بعدی از گزینش اعضای فعلی خودداری کرده ‌بودند.
 
در این برهه حساس تاریخ، اطلاع رسانی از پشت پرده انتخاب شهردار توسط رسانه‌های وقت، از نکات جالب توجه این ماجرا بود. مقاله‌ای که به نام «در پشت پرده انتخاب شهردار»  توسط یکی از رسانه‌های وقت تبریز و با اسم مستعار «راننده» فعالیت پشت پرده انتخابات شهردار تبریز را در سال 1336 اطلاع رسانی کرده بود، جهت اطلاع مسئولین و علاقمندان تاریخ گذشته تبریز تقدیم می‌گردد.
 

* ایوب نیکنام لاله، محقق و پژوهشگر تاریخ تبریز
 
انتهای پیام/
پشت پرده  انتخاب شهردار تبریز! نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار