یک کارشناس بازار سرمایه:

سهام استقلال و پرسپولیس اصلاً مناسب خرید نیست

1400/12/15 - 12:24 - کد خبر: 59954 نسخه چاپی

نصر: علی عباسیان، کارشناس بازار سرمایه گفت: معاملات سهام دو باشگاه پرسپولیس و استقلال صرفاً جهت طرفداری از آنها بوده و از دید فاندامنتالی، اصلاً مناسب خرید نیست.

به گزارش نصر، علی عباسیان درباره وضعیت بازار سرمایه، اظهار داشت: از نگاه فاندامنتالی، انتظار رشد از بورس وجود دارد. با توجه به رشد نرخ‌های جهانی و قیمت کامودیتی ها، سودسازی سهام دلاری افزایش یافته و انتظار رشد حداقل چند هفته‌ای از بورس دور از انتظار نیست.
وی افزود: از دید تکنیکالی، مقاومت داینامیک و استاتیک یک میلیون و 300 هزار واحد پیش روی شاخص کل است. در این شرایط، باید منتظر بمانیم و ببینیم که واکنش به این مقاومت چه خواهد بود. در صورتی که شاخص کل بتواند از این مقاومت با قدرت عبور کرده و سپس به این ناحیه پولبک هم بزند، منجر به ایجاد الگوی سر و شانه معکوس و حتی تغییر روند خواهد شد.
این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به پذیره‌نویسی سهام پرسپولیس و استقلال در فرابورس، خاطرنشان کرد: دو باشگاه پرسپولیس و استقلال وقفی هستند و به همین دلیل امکان فروش سهام آنها وجود ندارد. با توجه به تأکید کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر تبدیل این دو باشگاه به سهام عام، حالا مجبور شده‌اند که از طریق افزایش سرمایه از محل صرف سهام، استقلال و پرسپولیس را وارد بازار سرمایه کنند.
عباسیان ادامه داد: با توجه به اینکه ورود استقلال و پرسپولیس به بازار سرمایه از طریق پذیره‌نویسی انجام می‌شود، نماد آنها به مدت چند وقت بسته خواهد بود تا افزایش سرمایه ثبت شده و پس از آن بازگشایی شوند.
وی در پاسخ به این سوال که «آیا سهام باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس ارزنده هستند یا خیر؟»، گفت: با توجه به عدم شفافیت مالی در این دو باشگاه، سهام پرسپولیس و استقلال در بازار پایه فرابورس معامله خواهد شد. معاملات سهام این دو باشگاه صرفاً جهت طرفداری از آنها بوده و از دید فاندامنتالی، اصلاً مناسب خرید نیست.
این کارشناس بازار سرمایه یادآور شد: طرفداران دو تیم با توجه به تعصب‌شان به این دو باشگاه احتمالاً دست به خرید سهام تیم‌های محبوب‌شان خواهند زد و این دو نماد یک رشد شارپی داشته باشند. با این حال، باید مراقب باشیم که سهام پرسپولیس و استقلال زیاد دچار حباب نشود.
انتهای پیام/
سهام استقلال و پرسپولیس اصلاً مناسب خرید نیست آژانس خبری تحلیلی شهر بورس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار