وزیر اقتصاد اعلام‌کرد: 

نبود زیرساخت، عمده مشکل دستگاه‌ها برای اتصال به سامانه ملی مجوزها 

1400/12/15 - 10:44 - کد خبر: 59937 نسخه چاپی

نصر: وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: عمده مشکلات دستگاه‌ها برای اتصال به سامانه ملی مجوزها، مربوط به نبود زیرساخت است. 

به گزارش نصر، «سید احسان خاندوزی» در گفت‌وگویی با بیان اینکه بر تعارض منافع غلبه کرده‌ایم، اظهار داشت: اراده جدی در دولت و مجلس برای ساده شدن مسیر مجوزهای کسب و کار وجود دارد.
وی افزود: عمده مشکلات دستگاه‌ها برای اتصال به سامانه ملی مجوزها، فنی و مربوط به نبود زیرساخت است.
وزیر اقتصاد با بیان اینکه همه مجوزها باید سامانه‌ شود، گفت: تعداد آن‌ها بیش از یک هزار و ۲۸۰ مجوز است که باید کاملا شفاف و غیر قابل تفسیر شوند.
وی تصریح‌کرد: پایان مهلت دستگاه‌ها برای اتصال به سامانه ملی مجوزهای کسب و کار، شروع یک فرآیند مستمر و یک مبارزه با جریان‌هایی است که می‌خواهند فرآیند رقابت در اقتصاد ایران مختل شود و باب ورود کارآفرینان در اقتصاد ایران مسدود بماند.‌
خاندوزی تاکید کرد: بیش از یک سده است که مجوزها با امضاهای طلایی صادر می‌شده‌اند و ساده انگارانه است که فکر کنیم با این مرحله همه مشکلات برطرف می‌شود.
به گزارش ایرنا، اواسط سال گذشته مجلس تصویب کرد که همه مجوزهای کسب و کار باید به صورت الکترونیکی و از طریق درگاه ملی مجوزها اعطا شوند.
براین اساس دستگاه‌های مختلف تا ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ فرصت دارند تا به این درگاه ملحق شوند و شرایط صدور مجوز الکترونیک را برای متقاضیان فراهم کنند.
در این سامانه، فرد با انتخاب دستگاه مربوطه برای اعطلای مجوز خود و اعلام آدرس محل کسب و کار و بارگذاری مدارک، باید بعد از ۱۵ روز کاری نتیجه درخواست خود را دریافت کند.
انتهای پیام/
نبود زیرساخت، عمده مشکل دستگاه‌ها برای اتصال به سامانه ملی مجوزها  خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار