استاندار آذربایجان شرقی:

اشتغال‌زایی و توانمندسازی مهم‌ترین رسالت کمیته امداد است

1400/12/14 - 15:22 - کد خبر: 59908 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی حمایت از کسب‌وکارهای کوچک و متوسط را ازجمله روش‌های سامان‌دهی حوزه اشتغال عنوان کرد و گفت: اشتغال‌زایی و توانمندسازی مهم‌ترین رسالت کمیته امداد است.

به گزارش نصر، عابدین خرّم امروز شنبه در آئین افتتاح طرح‌های خود کفایی و مسکن مددجویی کمیته امداد امام خمینی (ره) که به صورت ویدئوکنفرانس با حضور رئیس جمهور برگزار شد، افزود: مردم مؤمن و متدین ایران اسلامی و خیران نیک‌اندیش همیشه در کمک به نیازمندان خوش درخشیده‌اند و کمک‌های آنها از طریق کمیته امداد به صورت هدفمند به دست محرومان می‌رسد.
وی گفت: اشتغال‌زایی و توانمندسازی از مهم‌ترین اهداف و رسالت‌های کمیته امداد است تا مددجویان تحت پوشش این نهاد بتوانند در مسیر خودکفایی و خوداتکایی قرار گیرند.
استاندار آذربایجان شرقی حمایت از کسب‌وکارهای کوچک و متوسط را ازجمله روش‌های سامان‌دهی حوزه اشتغال عنوان کرد و گفت: از طریق ستاد کارآفرینی، موضوع حمایت از اشتغال برای کسانی که دارای حرفه هستند ولی از لحاظ امکانات دچار مشکل هستند را پیگیری می‌کنیم.
خرّم تاکید کرد: وجود فقر مطلق در کشور اسلامی قابل قبول نیست و اگر چنین افرادی در جامعه وجود دارند باید شناسایی و تحت حمایت قرار گیرند.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین نسبت به تسهیل استقرار کارگاه‌های تولیدی که مددجویان کمیته امداد در این واحدها به‌کار گرفته شوند قول مساعد داد.

اشتغال‌زایی و توانمندسازی اولویت کمیته امداد
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی نیز در این مراسم اظهار داشت: ۷۸ هزار و ۲۰۰ خانواده با ۱۴۸ هزار نفر تحت پوشش این نهاد بوده و در ۱۱ ماهه امسال حدود ۴۰۰ میلیارد تومان به مددجویان کمیته امداد مستمری پرداخت شده است.
غلامعلی ملامهدی افزود: اشتغال‌زایی و توانمندسازی از جمله سیاست‌های اصلی این نهاد است که در این راستا ۱۷ هزار فرصت شغلی از طریق امداد دولتی و ارائه تسهیلات ایجاد شده و در بخش مسکن نیز امسال یک هزار و ۲۶ واحد برای مددجویان ساخته شده است.
گفتنی است صبح امروز رئیس جمهور با حضور در ساختمان مرکزی کمیته امداد امام خمینی (ره) و از طریق ارتباط ویدئوکنفرانسی علاوه بر رونمایی از سامانه امداد هوشمند (سها)، پروژه خودکفایی و توانمندسازی ۵۴ هزار خانوار کمیته امداد و همچنین ۸ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی احداث شده برای مددجویان سراسر کشور را افتتاح کرد.
انتهای پیام/
اشتغال‌زایی و توانمندسازی مهم‌ترین رسالت کمیته امداد است خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار