مدیرکل بیمه سلامت استان:

بیمه سلامت، 90 درصد هزینه های درمان ناباروری را پوشش می دهد

1400/12/14 - 14:39 - کد خبر: 59906 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان ‌شرقی گفت: ۹۰ درصد هزینه‌ های درمان ناباروری در مراکز دولتی و غیردولتی را بیمه سلامت پوشش می ‌دهد.

به گزارش نصر، "وحید مجیدی" در نشست شورای اطلاع رسانی این اداره کل اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در خصوص تغییر رویکرد حاکمیت مبنی‌بر جوان سازی و رشد جمعیت، بیمه سلامت نیز هم راستا با این دستور، پوشش هزینه‌های خدمات ناباروری و نازایی را در دستور کار قرار داد.
وی از ابلاغ خدمات نازایی از آبان ماه سالجاری خبر داد و گفت: تمامی خدمات نازایی در تعهد سازمان بوده و هر زوج سالانه سه بار می‌تواند خدمات دریافت کند.
وی با بیان اینکه ۹۰ درصد هزینه‌ های این خدمت در مراکز دولتی و غیردولتی در تعهد بیمه سلامت است، خاطرنشان کرد: اکنون بیمارستان‌های الزهرا، ولیعصر، شمس و جهاد دانشگاهی و سه مرکز خصوصی در تبریز خدمات درمان ناباروری و نازایی را ارائه می‌ دهند.
مجیدی با بیان اینکه تمام بیمه شدگان مشمول دریافت این نوع خدمت هستند، گفت: تاکنون ۲۰۰ زوج نابارور در استان نشان ‌دار شده‌ اند و افرادی که از ابتدای سال این خدمات را با تعرفه آزاد دریافت کرده‌ اند می ‌توانند با ارائه مدارک به این سازمان هزینه‌ های پرداختی را از بیمه دریافت کنند.
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: افرادی که حتی بیمه شده تامین اجتماعی هستند می ‌توانند با ارائه مدارک به این سازمان هزینه ‌های پرداختی را دریافت کنند.
مجیدی همچنین با اشاره به تحت پوشش قرار دادن افراد فاقد بیمه در مناطق کم برخوردار و حاشیه نشین بر اساس سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب گفت: براساس تفاهم نامه امضا شده میان وزارت کشور و بیمه سلامت، افرادی که فاقد هرنوع بیمه درمانی هستند، بدون پرداخت حق بیمه و به صورت رایگان بیمه می ‌شوند.
وی ادامه داد: در این راستا طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع را در استان راه‌اندازی کرده‌ایم و اکنون ۴۲۰ هزار نفر عضو صندوق بیمه همگانی هستند که تا فروردین سال آینده به ۵۰۰ هزار نفر افزایش می‌یابد.
مجیدی از اعلام آمادگی ۲۰۰ پزشک در سطح استان در طرح پزشک خانواده خبر داد و افزود: هم اکنون ۱۸۰ هزار نفر از این جمعیت به پزشک خانواده معرفی شده‌اند.
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به اجرای نسخه نویسی الکترونیک گفت: صد درصد نسخه نویسی در استان به صورت الکترونیک است و روزانه حدود ۱۲ هزار و ۸۰۰ نسخه به صورت الکترونیکی به سازمان ارسال می ‌شود.
انتهای پیام/
بیمه سلامت، 90 درصد هزینه های درمان ناباروری را پوشش می دهد سحر مغفرت


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار