عضو شورا:

شورای شهر تبریز باید از وادی تصمیمات عجولانه خارج شود

1400/12/14 - 14:20 - کد خبر: 59905 نسخه چاپی

نصر: رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری شورای اسلامی شهر تبریز گفت: این شورا باید از وادی تصمیمات عجولانه خارج شود.

به گزارش نصر، روح الله رشیدی اقدام به استیضاح و برکناری شهردار سابق تبریز را نمونه رفتارهای عجولانه این نهاد دانست و اضافه کرد: امیدواریم شورا بیش از این در وادی تصمیمات عجولانه نماند و هر چه سریع تر با بازیابی چارچوب های عقلانی و متکی بر حدود قانون، نوع و نحوه‌ نگاه خود به شهرداری را تغییر داده و متحول کند.
وی ایجاد فاصله‌ و دور شدن از اهداف اصلی شورا را از جمله آسیب های تصمیمات عجولانه دانست که در روند کلی فعالیت شورا تاثیر می‌گذارد.
رشیدی با اشاره به اینکه روند استیضاح و دلایل مطروحه در متن استیضاح شهردار ایراداتی داشت و در جلسه هفته گذشته در این خصوص تذکر دادیم، یادآور شد: از نظر من مقدمات و شرایط قانونی استیضاح رعایت نشد.
وی ادامه داد: بر اساس محاسبات منصفانه چنین اقدام عجولانه‌ای به صلاح شهر نیست و  در این فرآیند متاسفانه مصالح عمومی شهر و شهرداری لحاظ نشد و افکار عمومی نیز با وجود نقدهای متعددی که به مدیریت شهری دارد، این شکل مواجهه با شهردار را در طول چهار و نیم ماه درست نمی‌داند.
رشیدی اظهار داشت: اساسا" باید مجال منطقی و معقول برای ارزیابی عملکرد شهردار در نظر گرفته شود، اما متاسفانه بدون ملاحظه‌ پیامدهای خسارت‌بار این اقدام، اعضای شورا اسلامی شهر اقدام به برکناری شهردار کردند که قطعا" دود این تعجیل به چشم مردم می‌رود، چرا که سازمان شهرداری را دچار تعلیق و سرگشتگی می کند.
وی با تاکید بر اینکه مردم قضاوت‌های مبنایی در خصوص شورای شهر دارند، گفت: شهروندان از نهاد شورا متوقع هستند که در تصمیمات خود صلاح عمومی را لحاظ کند و خدای ناکرده با تصمیمات غیرکارشناسی و بدون محاسبه در کار مدیریت شهری اختلال ایجاد نکند. 
رشیدی فرسایش سرمایه‌ اجتماعی شورا و شهرداری در نگاه مردم را از جمله آسیب های اقدامات غیرمنطقی و عجولانه شورا برشمرد و افزود: تخریب جایگاه نهاد شورا در نظر مردم متاثر از تصمیمات کلان شورای شهر است و جبران این بدبینی به سادگی امکان پذیر نخواهد بود، به ویژه اینکه چنین اتفاقاتی در اوایل فعالیت شورا رخ می‌دهد.
وی کار شهردار آینده تبریز را هم سخت و هم آسان ارزیابی کرد و یادآور شد: کار شهردار بعدی از یک جهت سخت است و از جهتی آسان؛ سخت است چون لابد دست به عصا خواهد بود و از ناحیه‌ شورا خیالش راحت نخواهد بود و این اضطراب ممکن است اعتماد به نفس شهردار آینده را بگیرد، چرا که در سابقه‌ این شورا بمباران تذکر، سئوال و دلیل‌تراشی برای استیضاح و برکناری شهردار را پشت سر دارد.
این عضو شورای اسلامی شهر تبریز اضافه کرد: در عین حال راحتی کار شهردار آینده از این جهت است که شورا شاید به خاطر حفظ ظاهر هم که شده، کمتر به پر و بال شهردار خواهد پیچید و از نزدیک شدن به استیضاح پرهیز می کند و این فرصتی برای شهردار جدید ایجاد می شود که آسوده‌تر کار کند.
به گزارش ایرنا، عباس رنجبر شهردار سابق تبریز ۳۰ بهمن ماه تنها پس از حدود ۱۷۰ روز توسط اعضای شورای اسلامی شهر تبریز استیضاح و با ۹ رای موافق در برابر ۴ رای مخالف برکنار شد.
به دنبال این اقدام، شورای شهر تبریز نام سه نفر شامل اکبر غفاری، یعقوب هوشیار و مظفر سلیمانی را به عنوان نامزدهای شهرداری اعلام کرد که بلافاصله غفاری از این نامزدی کنار رفت.
انتهای پیام/
شورای شهر تبریز باید از وادی تصمیمات عجولانه خارج شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار