فرشکاران تاکید کرد:

ضرورت تلاش در جهت تغییر روندها و دستیابی به رشد ۸ درصدی اقتصاد

1400/12/14 - 12:00 - کد خبر: 59894 نسخه چاپی

نصر: رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي آذربايجان‌شرقي بر ضرورت تلاش در جهت ارتقای شاخص ها و دستیابی به رشد اقتصادی هشت درصدی استان تاکید کرد. 

به گزارش نصر، محمد فرشکاران صبح امروز در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان اظهار کرد: تحقق رشد هشت درصدی اقتصاد نیازمند اهتمام جدی واحدهای مختلف، اقدامات هوشمندانه و برنامه‌ريزي شده و استفاده از ظرفیت‌های بلااستفاده است.
 وی افزود: قصد ما این است که روند شاخص‌هاي کلان اقتصادی استان را بهبود بخشیم و در سال ۱۴۰۱ با توجه به منابعی که وارد استان می شود و ظرفیت‌های موجود حرکت های بهتری انجام شود.
فرشکاران ابراز داشت: لازم است با تشریک مساعی، وحدت رویه، استقبال از حضور سرمایه گذاران و استفاده بهینه از سرمایه های موجود مسیر توسعه را هموار کنیم.
این مسوول یادآور شد: با توجه به اینکه آذربايجان‌شرقي استانی ثروتمند محسوب می‌شود در اعتبارات مربوط به محرومیت‌زدایی و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی دارای ضریب کمتری هستیم که این امر در تشدید وضعیت رکودی استان تاثیرگذار است. 
رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي آذربايجان‌شرقي خاطرنشان ساخت: در هر صورت باید از تنازعات فکری برحذر باشیم و دست به دست هم دهیم و شاخص‌های اقتصادی استان را ارتقا دهیم. 
در ادامه جلسه، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان‌شرقی، نقش اقتصاد را در زندگی مردم استثنایی دانست و گفت: اقتصاد عرصه آزمون و خطا نیست و یک رویه یا تصمیم غلط ممکن است حیات اقتصادی مردم را از بین ببرد و عده‌ای را به سمت نهادهاي حمايتي سوق دهد.
محمد کلامی بر لزوم برنامه محور بودن دستگاه‌هاي اجرايي، فعال تر کردن کارگروه های اقتصادی استان، تسهیل و روان سازی فرآیندهای خدمتی و هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌هاي اقتصادی، تاکید و تصریح کرد: در عرصه اقتصاد تدبير و دوراندیشی حرف اول را می‌زند.
در این جلسه مواردی مثل گزارش وضعیت اجتماعی و اقتصادی استان، برنامه عملیاتی تحقق رشد هشت درصدي اقتصادی سال ۱۴۰۱ سازمان صمت و بررسی وضعیت بخش معدن مطرح و مقرر شد توسعه زیرساخت‌های آب، برق و گاز استان بویژه شهرک‎های صنعتی توسط شرکت شهرک‎های صنعتی، توسعه صنایع معدنی و ایجاد تحول در بخش معدن و تدوین برنامه عملیاتی جهت حمایت از زنجیره‌های تولید و صنایع اولویت دار استان توسط سازمان صمت پیگیری شود.
انتهای پیام/
ضرورت تلاش در جهت تغییر روندها و دستیابی به رشد ۸ درصدی اقتصاد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار