رئیس مرکز بهداشت شهرستان تبریز:

همه واکسن‌ها در پیشگیری از اومیکرون موثرند

1400/12/14 - 11:39 - کد خبر: 59887 نسخه چاپی

نصر: رئیس مرکز بهداشت شهرستان تبریز با بیان اینکه نوع واکسن برای کودکان مشخص شده است، گفت: نوع واکسن در بزرگسالان مهم نیست و تمام انواع واکسن هایی که در کشور تزریق می شوند، در پیشگیری از کرونا و سویه اومیکرون موثرند.

به گزارش نصر، احمد مردی اظهار کرد: مردم در انتخاب نوع واکسن حساسیت نشان ندهند، بهترین واکسن در دسترس ترین واکسن است؛ البته با توجه به آمار پایین واکسیناسیون کودکان در شهرستان تبریز توصیه موکد به واکسیناسیون کودکان ۵ تا ۱۲ ساله داریم که نسبت به واکسیناسیون توجه ویژه داشته باشند؛ واکسن در نظر گرفته شده برای کودکان، سینوفارم و پاستوکووک می باشد که به اندازه کافی موجود است. 
وی افزود: سویه اومیکرون در کودکان نیز زیاد مشاهده می شود و پیشگیری و مصونیت آنها با تسریع در واکسیناسیون ممکن می شود. 
مردی همچنین خاطر نشان کرد: به مردم عزیزمان توصیه می کنیم اگر علائم سرماخوردگی ندارند جهت تزریق دوز سوم واکسن مراجعه کنند، اگر علائم سرماخوردگی دارند یک ماه بعد از بهبودی مراجعه کنند.

۴۱.۰۹ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال شهرستان تبریز نوبت سوم واکسن را دریافت کردند 
وی با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون در شهرستان تبریز، گفت: درصد پوشش واکسیناسیون نوبت اول در جمعیت بالای ۱۲ سال، ۸۶.۳۲ درصد، پوشش واکسیناسیون نوبت اول در جمعیت دانش آموزی( ۱۷-۱۲ سال) ۸۶.۲۷درصد، درصد پوشش واکسیناسیون نوبت اول در جمعیت ۱۲-۵ سال ۱۷.۴۱درصد و درصد پوشش واکسیناسیون نوبت اول در زنان باردار ۸۴.۴۵درصد است.  
مردی ادامه داد: درصد پوشش واکسیناسیون نوبت دوم در جمعیت بالای ۱۲ سال شهرستان تبریز ۸۰.۰۴درصد، درصد پوشش واکسیناسیون نوبت دوم در جمعیت ۱۷-۱۲ سال (جمعیت دانش آموزی)، ۶.۸۱ درصد و پوشش واکسیناسیون نوبت دوم در زنان باردار ۷۳.۱۴درصد است. 
رییس مرکز بهداشت تبریز همچنین درصد پوشش واکسیناسیون نوبت سوم در جمعیت بالای ۱۸ سال این شهرستان را ۴۱.۰۹ درصد اعلام کرد.
بنا به این گزارش، در ۲۴ ساعت گذشته هشت نفر بر اثر ابتلا به کرونا در آذربایجان شرقی فوت شدند. 
 انتهای پیام/
همه واکسن‌ها در پیشگیری از اومیکرون موثرند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار