وسعت دریاچه ارومیه ۳۰۱ کیلومتر مربع بیشتر از ابتدای سال آبی

1400/12/14 - 10:17 - کد خبر: 59881 نسخه چاپی

نصر: معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: تراز دریاچه ارومیه با توجه به بارش های خوب صورت گرفته طی هفته های اخیر، بالاتر آمده و وسعت دریاچه هم اکنون ۳۰۱ میلیون مترمکعب بیشتر از ابتدای سال آبی جاری ( اول مهر) است.

به گزارش نصر، جواد محمدی روز شنبه در گفت و گویی افزود: طبق آخرین پایش صورت گرفته، وسعت دریاچه ارومیه به ۲ هزار و ۳۲۸ کیلومتر مربع رسیده در حالی که این رقم در ابتدای سال آبی جاری، ۲ هزار و ۲۷ کیلومتر مربع بود.
وی اضافه کرد: همچنین تراز دریاچه ارومیه به هزار و ۲۷۰ متر و ۷۱ سانتی متر رسیده در حالی که این رقم در ابتدای سال آبی جاری (اول مهر ۱۴۰۰) هزار و ۲۷۰ متر و ۶۵ سانتی متر بود و ۶ سانتی متر بیشتر شده است.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی از افزایش ۱۹۰ میلیون مترمکعبی آب دریاچه ارومیه طی حدود ۴.۵ ماه اخیر خبر داد و بیان کرد: هم اینک حجم آب موجود در نگین آبی آذربایجان ۲ میلیارد و ۹۲۰ میلیون مترمکعب است.
محمدی ادامه داد: البته هنوز تراز، حجم و وسعت دریاچه ارومیه با زمان مشابه سال گذشته فاصله دارد به طوری که تراز فعلی ۶۲ سانتی متر پایین تر از زمان مشابه سال ۱۳۹۹ برآورد می شود.
وی گفت: همچنین در بازه زمانی یک سال اخیر، حجم آب دریاچه ارومیه ۲ میلیارد و ۳۰ میلیون مترمکعب و وسعت آن هم هزار و ۲۹۵ کیلومتر مربع کمتر شده است.
به گزارش ایرنا، کاهش بارش ها طی ۲ سال اخیر به ویژه بارش برف در سال گذشته، عاملی بر کاهش تراز دریاچه ارومیه به شمار می رود.
با اجرای طرح های انتقال آب حوضه به حوضه، احتمال افزایش تراز دریاچه ارومیه در ماه های آتی بسیار زیاد است.
انتهای پیام/
 
وسعت دریاچه ارومیه ۳۰۱ کیلومتر مربع بیشتر از ابتدای سال آبی خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار