مدیر شرکت ملی نفت؛

توسعه همراه با آلودگی ممنوع است

1400/12/12 - 15:56 - کد خبر: 59842 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه باید توسعه پاک در وزارت نفت انجام شود، گفت: توسعه ای که همراه آن آلودگی باشد ممنوع است زیرا صیانت از محیط زیست وظیفه اصلی ما در وزارت نفت است.

به گزارش نصر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه باید توسعه پاک در وزارت نفت انجام شود، گفت: توسعه ای که همراه آن آلودگی باشد، ممنوع است زیرا صیانت از محیط زیست وظیفه اصلی ما در وزارت نفت است.
محسن خجسته مهر امروز، ۱۲ اسفند ماه در مراسم افتتاح تاسیسات و مخازن ذخیره سازی و اسکله بیدبلند خلیج فارس در ماهشهر اظهار کرد: در بخش بالادستی نفت و گاز وظیفه مهم حکومت اسلامی و دولت صیانت از ذخایر نفت و گاز است.
وی افزود: ما در نظام جمهوری اسلامی ایران باید دارایی زیرزمینی خودمان را به حداکثر ارزش روزمینی تبدیل کنیم و مخازن نفت و گاز را به گونه ای مدیریت کنیم که کمترین میزان آسیب دیدگی به مخازن وارد شود.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: باید حداکثر تولید را در عین حفظ مخازن و وارد شدن کمترین آسیب به مخازن داشته باشیم. وقتی این دارایی ارزشمند بر روی زمین آمد نیز باید به گونه ای از آن استفاده شود که حداکثر تولید ثروت را داشته باشد.
خجسته مهر بیان کرد: گازهای مشعل باید به تزریق گاز به میادین نفتی تبدیل شوند تا بتوانیم حداکثر استحصال را داشته باشیم. همچنین برای نگهداشت توان تولید و یا برای ایجاد ارزش افزوده، به عنوان خوراک در اختیار واحدهای پایین دستی قرار دهیم.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه باید توسعه پاک در وزارت نفت انجام شود، گفت: توسعه ای که همراه آن آلودگی باشد ممنوع است زیرا صیانت از محیط زیست وظیفه اصلی ما در وزارت نفت است.
وی افزود: بحث صیانت از سرمایه های اجتماعی یکی دیگر از مواردی است که در وزارت نفت به دنبال آن هستیم. ایجاد اشتعال و تولید ثروت از جمله اقداماتی است که باید در این زمینه و در راستای رفع محرومیت زدایی انجام شود.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: ۵ طرح اصلی جمع آوری گاز همراه در کشور داریم که ارزش این ۵ طرح مجموعا حدود ۷ میلیارد یورو است.
خجسته مهر ادامه داد: این پروژه ها بسیار ارزشمند هستند و بیانگر اراده دولت سیزدهم برای تکمیل طرح های نیمه تمام و اجرای طرح های جدید است.
وی افزود: این ۵ طرح حدود ۵۰ میلیون مترمکعب گاز جمع آوری می کنند. همچنین امیدواریم در سال آینده NGL ۳۱۰۰ و ۳۲۰۰ NGL در غرب کارون و در غرب کشور به بهره برداری برسد. 
انتهای پیام/
توسعه همراه با آلودگی ممنوع است خبرگزاری عصرایران


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار