با دفاع از رساله صورت گرفت:

فارغ‌ التحصیلی نخستین دانشجوی دکتری علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز

1400/12/11 - 23:17 - کد خبر: 59802 نسخه چاپی

نصر: نخستین دانشجوی رشته علوم سیاسی گرایش سیاست‌گذاری عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در مقطع دکتری فارغ‌التحصیل شد.

به گزارش نصر، محمدعلی قلی‌زاده دانشجوی مقطع دکتری رشته علوم سیاسی گرایش سیاست‌گذاری عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز با عنوان سیاست‌ها و عملکرد جمهوری اسلامی ایران در زمینه مطبوعات و شبکه‌های اجتماعی مطالعه موردی دولت‌های اصلاحات و اصول‌گرا از رساله خود دفاع کرد و فارغ‌التحصیل شد.
محمدعلی قلی‌زاده در تشریح رساله دکتری خود گفت: تکنولوژی‌های نوین ارتباطی، ایده دهکده جهانی را تحقق بخشیده و نوآوری‌های فنی، شرایط جدیدی در سپهر رسانه‌ای ایجاد کرده که این امر به رشد رسانه‌ها کمک بسزایی می‌کند و موجب تغییر نگرش گسترده در زمینه تبادل اطلاعات، ایجاد مقررات و سیاست‌گذاری دولت‌ها در این زمینه شده است. این تغییرات مهم برنامه‌ریزان و تصمیم‌گیران را وادار کرده برای مدیریت این فضا و ساماندهی آن در پی ایجاد الگویی کارآمد و مناسب باشند.
وی افزود: در ایران، سیاست رسانه‌ای علاوه بر مراجع اصلی تأثیرگذار از تغییر دولت‌ها نیز متأثر می‌شود؛ چراکه یکی از ابزارهای اساسی هر دولتی برای پیشبرد اهداف خود رسانه‌ها هستند. این تغییر دولت‌ها، بسته به رویکرد هر دولتی، نتایج متفاوتی را در اتخاذ عملکردها بر جای می‌گذارد.
دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز تأکید کرد: ساختار و اراده سیاسی، عواملی هستند که به شدت بر عمل سیاسی در ایران تأثیرگذار بوده و جریان آزاد اطلاعات نیز قدرت دولت‌ها را به چالش کشیده و موجب شده که روند سیاست‌گذاری رسانه‌ها از اهمیت خاصی برخوردار شود.
قلی‌زاده اضافه کرد: این رساله با هدف بررسی «سیاست‌ها و عملکرد جمهوری اسلامی ایران در زمینه مطبوعات و شبکه‌های اجتماعی: مطالعه موردی دولت‌های اصلاحات و اصول‌گرا» در بازه زمانی ۹۲-۱۳۷۶ انجام شده و برای دستیابی به این هدف و کنکاش دواعی و نقاط قوت و ضعف عملکرد دولت‌ها به مطالعات صورت پذیرفته بررسی و ساختار موجود در امر سیاست‌گذاری رسانه‌ای ایران مورد تحلیل قرار گرفته است.
به گزارش آنا، هادی خانیکی عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی به‌عنوان استاد راهنما و فیروز راد عضو هیئت علمی پیام نور به‌عنوان استاد راهنمای دوم، مرتضی محمدزاده عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز به‌عنوان استاد مشاور علیرضا اسمعیل‌زاد به‌عنوان داور داخلی مهران صمدی و صادق ملکی آوارسین به‌عنوان داور خارجی قلی‌زاده را در دفاع از رساله همراهی کردند. قلی‌زاده با درجه عالی نام خود را به‌عنوان نخستین دانشجوی دکتری در رشته سیاست‌گذاری عمومی در شمال غرب کشور ثبت کرد.
انتهای پیام/
فارغ‌ التحصیلی نخستین دانشجوی دکتری علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار