رئیسی در هیئت دولت:

تعامل سازنده وزرا و استانداران کیفیت تصمیمات دولت را ارتقا می دهد

1400/12/11 - 15:40 - کد خبر: 59787 نسخه چاپی

نصر: رئیس جمهور تعامل مؤثر و سازنده وزرا و استانداران را باعث ارتقای کیفیت تصمیمات و اقدامات دولت عنوان کرد و گفت: وزرا اختیار تصمیم‌گیری‌های بی نیاز از بررسی در مرکز را به استانداران تفویض کنند.

به گزارش نصر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور صبح چهارشنبه در جلسه هیئت دولت گفت: استانداران نمایندگان عالی دولت در استان‌ها هستند و تعامل مؤثر و سازنده میان وزرا و استانداران تأثیر قطعی در ارتقای کیفیت تصمیم‌گیری‌ها و اقدامات دولت خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه تمرکززدایی از ضرورت‌های مهم در افزایش کارآمدی نظام اداره کشور است، افزود: وزرا به طور جدی در راستای تمرکززدایی اقدام کنند و اختیار آن دسته از تصمیم‌گیری‌ها را که نیازی به بررسی و اتخاذ آنها در مرکز نیست، به استانداران تفویض کنند.
رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه خصوصی‌سازی برای سامان دادن اقتصاد کشور ضرورت دارد، تصریح کرد: البته خصوصی‌سازی باید به قیمت واقعی، واگذاری به افراد و بخش خصوصی واقعی و واجد شرایط و حمایت دولت از بخش خصوصی پس از واگذاری‌ها انجام شود تا به سامان دادن اقتصاد کشور کمک کند.
رئیسی بر رعایت سه اصل «هدایت»، «حمایت» و «نظارت» دولت در اجرای خصوصی‌سازی تاکید و خاطرنشان کرد: اصل خصوصی‌سازی یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است و دولت باید تصدی‌گری‌های خود را واگذار کرده و بخش خصوصی اداره امور را در دست بگیرد.
انتهای پیام/
تعامل سازنده وزرا و استانداران کیفیت تصمیمات دولت را ارتقا می دهد خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار