خبر/

آخرین وضعیت کالاهای اساسی بازار تبریز در آستانه عید نوروز

1400/12/11 - 12:52 - کد خبر: 59768 نسخه چاپی

نصر: نائب رئیس اتاق اصناف تبریز آخرین وضعیت کالاهای اساسی بازار تبریز را در آستانه عید نوروز تشریح کرد.

به گزارش نصر، محمدعلی صدیقی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با تدابیر اندیشه شده هیچ کمبود اقلام اساسی در بازار احساس نمی‌شود و کالا به فراوانی در سطح بازار موجود است.
وی ادامه داد:  رشد تورم، وجود تحریم‌ها، محدودیت‌های ارزی و در نهایت با تغییراتی که با رفتن دولت سابق و روی کار آمدن دولت جدید به وجود آمد، از عوامل افزایش قیمت کالاها در یک‌ سال اخیر است. 
وی افزود: علت افزایش قیمت محصولات دامی و کشاورزی در سال جاری می‌تواند به کمبود بارش و خشکسالی مربوط شود که باعث شد حدود ۳۰ الی ۷۰ درصد تولیدات کشاورزی تعدیل یابد که جای تاسف دارد.
صدیقی با بیان این‌که قیمت کالاها به سمت تثبیت شدن حرکت می‌کند، گفت: قیمت برنج در یک سال اخیر حدود ۶۰ درصد افزایش یافته ولی با توجه به اقدامات انجام گرفته از جمله واردات برنج، انتظار می‌رود که  افزایش قیمت برنج در سال آینده منتفی باشد.
وی هم‌چنین بیان کرد: امیدواریم با توجه به اقدامات مثبتی که در سطح بازار انجام گرفته است، سال آینده در اقلام اساسی خانوار مانند گوشت، مرغ، حبوبات و بسیاری از اقلام دیگر شاهد افزایش قیمت نبوده و بازار از وضعیت ملتهب خود به آرامش و پایداری قیمت‌ها برسد.
نائب رئیس اتاق اصناف در خصوص نظارت‌ها بر قیمت کالاها در بازار، گفت: اتاق اصناف در خصوص ساماندهی بازار اقلام اساسی تدابیری اندیشه است و در این راستا بازرسی اتاق اصناف، بازرسی سازمان صنعت و معدن و اخیرا بازرسی اداره جهاد کشاورزی به صورت دقیق در حال رصد قیمت کالاها در بازار بوده و با کوچک ترین تخلف نیز برخورد می‌شود.
انتهای پیام/
آخرین وضعیت کالاهای اساسی بازار تبریز در آستانه عید نوروز خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار