دختر شمشیرباز آذربایجان‌غربی برای فلوره بانوان ایران تاریخ سازی کرد

1400/12/11 - 09:45 - کد خبر: 59750 نسخه چاپی

نصر: دبیر هیات شمشیربازی آذربایجان‌غربی گفت: هانیه خوشخواهی با کسب عنوان هفتم اسلحه فلوره نوجوانان آسیا در تاریخ شمشیربازی کشورمان تاریخ سازی کرد.

به گزارش نصر، علی نجف زاده شامگاه سه شنبه در گفت و گویی افزود: امروز "هانیه خوشخواهی" بعد از چهار برد مقابل نمایندگان قزاقستان، امارات، ازبکستان و هند و دو شکست مقابل رقیبان هنگ کنگ و اردن در دور مقدماتی به جدول اصلی راه یافت که ابتدا با قرعه استراحت روبه‌رو شد و در مرحله یک هشتم نهایی شمشیربازی از تایلند را شکست داد ولی در مرحله یک چهارم نهایی مقابل شمشیرباز هنگ کنگ شکست خورد و به عنوان هفتم رسید و نماینده هنگ کنگ نیز مدال نقره را از آن خود کرد.
وی گفت: مقام هفتم خوشخواهی برای اولین بار بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی در انفرادی اسلحه فلوره رده های سنی برای کشورمان کسب شد.
دبیر هیات شمشیربازی آذربایجان‌غربی گفت: "سیدمبین رضوی" شمشیرباز سابر همراه با تیم ملی موفق به کسب مدال نقره آسیا شدند تا این ورزشکار استان در اولین حضور بین‌المللی خود صاحب مدال شود.
وی ادامه داد: بامداد سه‌شنبه "سیدمبین رضوی" به ارومیه بازگشت و مورد استقبال مسئولین استانی و شهری قرار گرفت.
دبیر هیات شمشیربازی آذربایجان‌غربی ادامه داد: "یاسین نوری" شمشیرباز اسلحه اپه با سه برد و چهار باخت به عنوان بیست و هفتمی و "محمد برزگر" دیگر شمشیرباز اسلحه اپه با چهار برد و سه باخت به عنوان سیزدهمی رسیدند.
نجف‌زاده گفت: برزگر و نوری روز چهارشنبه در رقابت‌های تیمی در قالب تیم ملی کشورمان ابتدا با تیم قرقیزستان مسابقه خواهندداد و درصورت برتری با تیم عربستان سعودی برای راهیابی به نیمه نهایی رقابت خواهندکرد.
مسابقات شمشیربازی نوجوانان و جوانان آسیا به میزبانی تاشکند ازبکستان در حال برگزاری است  و چهار شمشیرباز از آذربایجان‌غربی طی روزهای ۵ تا ۱۵ اسفندماه در رقابت‌های انفرادی و تیمی به مصاف حریفان رفتند.
انتهای پیام/
دختر شمشیرباز آذربایجان‌غربی برای فلوره بانوان ایران تاریخ سازی کرد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار