حذف تیم والیبال ارومیه از لیگ برتر/ وضعیت باشگاه در هاله ابهام

1400/12/11 - 09:40 - کد خبر: 59748 نسخه چاپی

نصر: پس از حذف تیم والیبال شهرداری ارومیه از لیگ برتر و انتقاد از فعالیت کادر مدیریتی و مربیگری آن، برخی شایعات از پایان تیم‌داری این باشگاه حکایت دارد، اما با این حال فعلا هیچ تصمیمی برای آینده این باشگاه گرفته نشده است.

به گزارش نصر، ناکامی شهرداری ارومیه در لیگ برتر والیبال و بدهی میلیاردی به مربی و بازیکنان خارجی به همراه اعمال محرومیت توسط فدراسیون جهانی والیبال این روزها مشکلاتی را پیش روی تیم‌داری شهرداری ارومیه در والیبال ایجاد کرده است.
این تیم در حالی که ابتدای فصل را با پیروزی های پیاپی پشت سر گذاشته بود، در روزهای پایانی فصل دچار فراز و نشیب زیادی شد و نتوانست توقع ها را برآورده کند و بعد از مدت ها از رده دوم جدول لیگ به رده پنجم سقوط کرد و همان جا ماندگار شد.
پس از آن بود که طبق قرعه به بازی سخت مقابل پیکان در نخستین دیدار پلی آف برای تیم شهرداری ارومیه افتاد و تیم تهرانی هم به راحتی از سد شهرداری گذشت تا بعد از سال ها، شهرداری ارومیه از حضور در جمع چهار تیم و حتی ۲ تیم لیگ برتر باز بماند.
با حذف شهرداری ارومیه از لیگ، انتقادها از وضعیت مدیریتی و فنی تیم بسیار زیاد شد و حتی مدیران شهرداری ارومیه نیز از این وضعیت انتقاد کردند.

اگر تصمیمی گرفته شده باشد، غیر قانونی است
عضو شورای شهر ارومیه در خصوص شایعات منتشره در این خصوص گفت: اگر تصمیمی مبنی بر حذف بودجه باشگاه گرفته شده باشد، غیرقانونی است و بودجه سازمانی پیش از این بسته و در خصوص آن تصمیم گیری شده است.
مرتضی پیری افزود: اعتقاد دارم اگر باشگاه نتایج ضعیف گرفته، باید در آن تغییرات ایجاد کنیم نه اینکه تیم را منحل کنیم.
وی در خصوص بدهی باشگاه شهرداری ارومیه نیز بیان کرد: بدهی برای شهرداری است و با انحلال تیم بدهی از بین نمی رود و ملزم به پرداخت آن هستیم.

جلسه خصوصی درباره آینده باشگاه خواهیم داشت
رییس شورای شهر ارومیه افزود: خبر حذف بودجه باشگاه صحت ندارد و قرار است جلسه خصوصی درباره وضعیت باشگاه، تیم داری و موارد والیبالی طی هفته جاری یا هفته آینده با حضور مدیران باشگاه و شهردار برگزار کنیم.
حجت الاسلام محمد خلیل پور گفت: نامه‌ای از استانداری آذربایجان‌غربی مبنی بر عدم تیم داری نهادهای دولتی ارسال شده است ولی تصمیم گیری در جلسه آتی است.
وی در خصوص بدهی باشگاه شهرداری ارومیه نیز اظهار کرد: اگر قرار بر میزبانی جام باشگاه‌های آسیا بود، باید بدهی پرداخت می شد با این حال با توجه به رتبه تیم در لیگ و عدم حضور احتمالی در جلسه آتی تصمیم گیری خواهدشد.

برخی پیشکسوتان سنگ اندازی می‌کنند
مدیرعامل باشگاه شهرداری ارومیه هم در گفت و گویی درخصوص وضعیت تیم گفت: از هواداران بابت نتایج عذرخواهی می‌کنیم و قبول داریم نتایج راضی کننده نبود.
پیمان رضایی در خصوص انتخاب سرمربی در ابتدای فصل اظهار کرد: تلاش باشگاه در ابتدای فصل انتخاب سرمربی با استفاده از خردجمعی و مشورت با بزرگان در اتاق فکر بود و در ابتدای فصل "جهانگیر سیدعباسی"، "ساسان خداپرست" و "ابراهیم وطن پرست" از گزینه های بومی و "پیمان اکبری" و "محمدرضا تندروان" به عنوان گزینه ای غیربومی مد نظر قرار گرفتند و در نهایت تندروان به عنوان سرمربی قهرمان به همراه بازیکنان مدنظر اضافه شد.
وی افزود: در مورد جذب بازیکنان با اکثر بازیکنان بومی مذاکره داشتیم ولی برخی پیشکسوتان با حاشیه سازی‌های مختلف و فضای مسموم که در بیرون باشگاه بود، مانع موفقیت تیم شدند.
مدیرعامل باشگاه شهرداری ارومیه اضافه کرد: مصدومیت همزمان و ابتلای برخی بازیکنان به بیماری کووید ۱۹ و حاشیه سازی برخی دلسوزان از جمله انتشار قرارداد بازیکنان، در تیم مشکلاتی ایجاد کرد با این حال در پلی آف انتظار بالاتری داشتیم که متاسفانه با شکست از رقابت‌ها کنار رفتیم.
وی ادامه داد: مجموعه باشگاه شهرداری ارومیه با ۱۱ سال تیم داری ۵ مدیرعامل داشته و اعتقاد دارم یکی از مسائل مهم در کسب نتیجه ثبات مدیریتی است و مدیر نباید صرفا ورزشی باشد و نکته مهم تر داشتن ساختار محکم اداری نیز باید مورد توجه قرارگیرد.
وی افزود: سال گذشته اساسنامه باشگاه را آماده کرده و به شورا ارائه دادیم با این حال فعلا مصوب نشده و امیدواریم امسال با تلاش شهردار ارومیه و سایر مسوولان اجرایی و هیات مدیره باشگاه نیز مشخص شود.
رضایی کسب ۲ عنوان نایب قهرمانی و چهار عنوان سومی در طی دوران تیم داری را عملکرد قابل قبولی دانست و افزود: تا زمانی که افراد خارج از گود کلمه "منیّت" را داشته باشند، موفق نخواهیم شد و نباید من و ما را تحمیل کنیم.

با یک برنامه اصولی و سه ساله می‌توان به موفقیت رسید
سرمربی و کارشناس ارومیه‌ای والیبال در گفت و گو با خبرنگار گفت: ارومیه قابل حذف شدن از والیبال نیست و مردم ارومیه با این رشته زندگی می‌کنند.
ناصر شهنازی افزود: تیم‌داری شهرداری ارومیه با وجود تمام فراز و فرودها در این ۱۰ سال و با استفاده از همه نوع برنامه ریزی و هزینه کرد هنگفت به موفقیت نرسید، با این حال می‌توان با یک برنامه اصولی و کارشناسی و میان مدت ۳ ساله و بهره مندی از نیروهای بومی از شهر ارومیه به عنوان مهد والیبال هم هزینه‌ها را کاهش داد و هم به موفقیتی که مدنظر است، دست یافت.
وی اضافه کرد: بحث تیم‌داری شهرداری از این نظر برای این شهر حائز اهمیت و مهم است که عمده درآمد شهرداری‌ها از سوی مردم تامین و با توجه به دخیل بودن شهروندان ارومیه‌ای در درآمدهای این نهاد و خواست اکثریت مردم برای تیم‌داری، ادامه حضور شهرداری برای تیم داری شور و شوق بیشتری را در بین آحاد مردم ایجاد می‌کند.
سرمربی ارومیه ای والیبال ادامه داد: هم اکنون باید همه دست اندرکاران و دلسوزان والیبال و اهالی ورزش این شهر برای تدوین راهکارها و برنامه مناسب با یکدیگر همراه شوند و اطمینان دارم رسیدن به موفقیت که همان قهرمانی است با یک برنامه مدون ، اصولی و کارشناسی شده، دست یافتنی است.
شهنازی گفت: استفاده از نیروها و بازیکنان بومی و فعال کردن تیم‌های پایه نیز نه تنها می‌تواند در کاهش یافتن هزینه‌ها موثر باشد بلکه تیم پشتوانه مردمی بهتری نیز خواهدداشت البته نباید انتظار نتیجه گیری زودهنگام و فشار به کادر فنی و تیم داشت و با دادن زمان به شرایط بهتر و دستاورد مدنظر خواهیم رسید.
شهنازی افزود: به عنوان یک ارومیه ای که قلبم برای آن می تپد از اعضای شورا، شهرداری، فرمانداری استانداری آذربایجان غربی درخواست دارم این ذهنیت انحلال تیم را نداشته باشند و با توجه به پشتوانه مردمی تیم، حمایت از  تیم پشتوانه مردمی دارد و حمایت از آن خدمت به مردم و شهروندان ارومیه است.
شهر ارومیه از اواخر دهه ۱۳۸۰ به عنوان یکی از میزبانان بالقوه رشته پرطرفدار والیبال در کشور و حتی آسیا شناخته شد که برگزاری مسابقات AVC CUP در تابستان ۱۳۸۹ با حضور هشت تیم برتر آسیا و رقابت های جوانان آسیا با حضور ۱۶ تیم برتر قاره در اوایل دهه ۹۰؛ از جمله موفق ترین آنها بود.
همچنین در سال های اخیر، ارومیه میزبان مسابقات بسیار مهم لیگ ملت های والیبال نیز بود و از سه تیم پرتوقع دنیا به همراه ایران در ارومیه میزبانی کرد و میزبانی درخشانی نیز از خود به نمایش گذاشت.
در این میان، شهرداری ارومیه، به سبب رتبه مناسب در لیگ گذشته، میزبانی جام باشگاه های آسیا را در سال آینده شمسی پیشنهاد داد که این پیشنهاد نیز مورد موافقت قرار گرفت و قرار شد که شهرداری ارمیه، میزبان باشگاه های برتر قاره کهن باشد که این میزبانی لغو شده است.
انتهای پیام/
حذف تیم والیبال ارومیه از لیگ برتر/ وضعیت باشگاه در هاله ابهام خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار