واکنش شهرداری به ویدئوی نصر:

درختان کسایی هرس سنگین شده اند/ جابجایی درختان با مجوز صورت گرفته است

1400/12/10 - 21:40 - کد خبر: 59737 نسخه چاپی

نصر: روابط عمومی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز به گزارش ویدئویی نصر در خصوص جمع آوری درختان رفوژ وسط اتوبان کسایی واکنش نشان داد.

به گزارش نصر؛ در این جوابیه آمده است:
در پی انتشار فیلمی در خصوص از بین رفتن کمربند سبز در مسیر اتوبان شهید کسایی  به استحضار می رساند:
نظر به تصویب اجرای طرح تعریض باند شمالی اتوبان شهید کسایی با هدف کاهش سوانح رانندگی و تامین ایمنی رانندگان این مسیر توسط اداره کل راهداری و حمل  نقل جاده ای و پلیس راهور استان آذربایجان شرقی، با شماره نامه ۴۵۷۱۲/۲۶ مورخه ۱۴۰۰/۱۱/۴ و ابلاغ آن به سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری، این سازمان موظف به انتقال درختان این مسیر به پارک عباس میرزا شده است.


 
لازم به توضیح است این اقدام با رعایت کامل اصول فنی و کارشناسی انجام می گیرد و قبل از انتقال درختان هرس لازم و گاهاً هرس سنگین روی آنها صورت گرفته و سپس در ادامه درختان هرس شده توسط دستگاه نهال کن از خاک خارج  و  با رعایت موارد ایمنی لازم به محل مورد نظر انتقال و دوباره کاشت می شوند و برای رویش مجدد و جلوگیری از خشک شدن درختان، هرس سنگین بر روی آنها قبل از انتقال لازم و ضروری است.
در این خصوص لازم به ذکر است که بدون هرس مناسب درختان امکان انتقال مکانیزه درختان بزرگ و چندین ساله وجود نداشته و به همین دلیل برخی درختان مسیر مورد هرس سنگین قرار می گیرند.


 
ضمناً هرس سنگین درختان باعث جوان سازی و ایجاد تاج جدید در  آنان می شود که در مسیر رشد و نمو درختان حتی اگر هم انتقال نیابند امری بدیهی و ضروری است.
همچنین بعد از انتقال و کاشت مجدد درختان رفیوژ وسط مسیر اتوبان در تفرجگاه ۲۰۰۰ هکتاری عباس میرزا که قسمت مهمی در تکمیل کمربند سبز جنوبی محسوب می شود  ، گزارش کاملی از مراحل کاشت نیز ارائه خواهد شد.
انتهای پیام/
درختان کسایی هرس سنگین شده اند/ جابجایی درختان با مجوز صورت گرفته است نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار