نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در دیدار رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور:

سازمان ثبت اسناد و املاک جزو سازمان های پیشگام در تحول اداری است

1400/12/10 - 18:25 - کد خبر: 59727 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در دیدار رئیس سازمام ثبت اسناد و املاک کشور گفت: به قضاوت خیلی ها که در امر ارزیابی های دقیق هستند، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور امروز از حیث تحول اداری، در بین همه دستگاه های کشور جزو پیشرفته ترین هاست.

به گزارش نصر، معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان اسناد و املاک کشور در ادامه سفر به آذربایجان شرقی و در دیدار نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: از زمان حضور من در سازمان، در 4 ماه گذشته، 9 سفر استانی داشتیم که در جریان این سفرها آسیب ها و نواقص موجود بررسی و رفع می شود.
دکتر حسن بابایی ادامه داد: در زمینه تثبیت مالکیت، با توجه به عقب ماندگی هایی که وجود داشت، قرارگاه شهید سلیمانی را فعال و در 100 روز فعالیت این قرارگاه، عملکرد خیره کننده ای را به ثبت رساندیم.
وی عنوان کرد: اگر برنامه صدور اسناد کاداستری نهادینه شود حداقل 30 درصد ورودی ها به دادگاه ها کم خواهد شد.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه وضعیت صدور اسناد کاداستری در اراضی ملی مطلوب است، گفت: تاکنون 125 میلیون هکتار از عرصه های ملی دارای اسناد کاداستری شده اند.
دکتر بابایی در عین حال با اشاره به اینکه صدور اسناد کاداستری برای اراضی کشاورزی یکی از دغدغه های ماست، عنوان کرد: برای رسیدن به نقطه مطلوب در عرصه های کشاورزی، باید اقدامات فنی و پیچیده ای انجام دهیم که سختی های خود را دارد.
معاون رئیس قوه قضاییه با تشریح وضعیت آذربایجان شرقی در خصوص صدور اسناد کاداستری هم گفت: اسناد 84 درصد عرصه های ملی استان به صورت  کاداستری صادر شده است و اگر دوستان همکار در دادگستری کل استان و سایر دستگاه های اداری مسئول پای کار بیایند، می توانیم تا پایان سال 1401، صدور اسناد کاداستری برای اراضی کشاورزی استان را نیز سامان دهیم و در زمینه صدور اسناد کاداستری مسکونی به آمار قابل قبولی دست پیدا کنیم.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی هم در این دیدار گفت: آقای دکتر بابایی، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور چهره ای دوست داشتنی و باسواد هستند و انسان خوشحال می شود اینچنین مسئولانی را می بیند.
حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم اضافه کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سازمانی با 100 سال قدمت است که در این مدت و در گذر زمان، فرایندها و پیچیدگی های زیادی که عارض شده بود و همچنین شیوه های سنتی را در سال های اخیر تغییر داده و با اصلاح فرایندها، ضمن جلوگیری از کاغذبازی، ارائه خدمات را تسهیل کرده که قابل تحسین است.
 نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: به قضاوت خیلی ها که در امر ارزیابی های دقیق هستند، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور امروز از حیث تحول اداری، در بین همه دستگاه های کشور جزو پیشرفته ترین هاست.
حجت الاسلام آل هاشم افزود: خوشحال کننده ترین موضوع این است که برابر گزارش های ارائه شده، سامانه های مجازی سازمان ثبت اسناد طوری تعریف شده که نیازی به حضور فیزیکی افراد نیست.
حجت الاسلام آل هاشم عنوان کرد: برای ارتقای سلامت اداری، سرعت در امورات و نیز شفاف سازی در حوزه اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید رهبری است باید شیوه ها عوض شود که سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گام های اثربخشی را برداشته است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه متاسفانه در سال های گذشته نگاه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور فقط نگاه درآمدزا بوده است، گفت: چنین نگاهی صحیح نیست و باید نیازمندی های مردم به نحوی باید تامین شود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: سازمان ثبت اسناد و املاک، در زمره نهادهای مهم حاکمیتی است که بر پایه قانون مدون، ماموریت های مهم را در چارچوب نظام اداری کشور بر عهده دارد.


 
حجت الاسلام آل هاشم، تثبیت حقوق مالکیت افراد در شئون مختلف را مهم ترین کارکرد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور دانست و اضافه کرد: تحقق این مهم باعث می شود حقوق افراد در تعارض با یکدیگر قرار نگیرد و بر همین اساس از وقوع بسیاری از منازعات در جامعه جلوگیری می شود و یا به اختلافات پایان داده می شود که زمینه ساز استقرار و تحکیم امنیت قضایی است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین با قدردانی از تلاش های مدیرکل ثبت اسناد و املاک آذربایجان شرقی ادامه داد: ما از مسئولان استان راضی هستیم و بدون اینکه حاشیه ای داشته باشند ایفای خدمت می کنند.
انتهای پیام/
 سازمان ثبت اسناد و املاک جزو سازمان های پیشگام در تحول اداری است نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار