مشاور وزیر جهاد کشاورزی؛

ذخیره مرغ و تخم مرغ به اندازه کافی وجود دارد

1400/12/09 - 22:10 - کد خبر: 59700 نسخه چاپی

نصر: مشاور وزیر و مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان های وزارت جهاد کشاورزی گفت: تولید انبوه مرغ و تخم مرغ در ماه های اخیر انجام شده و به انداره کافی ذخیره داریم.

به گزارش نصر، هوشنگ محمدی شامگاه دوشنبه در آئین تکریم و معارفه مدیرکل جهاد کشاورزی استان زنجان، افزود: اگر اقتدار غذایی را در ذهن قانون گذران و برنامه ریزان و متولیان برنامه و بودجه و سایر امورات کشور از حاکمیت، نهادینه کنیم وظیفه خود را به بخش کشاورزی ادا خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه امروزه به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی کشور ایران از بحث اقتدار نظامی عبور کرده است و در حال برنامه ریزی و اجرای عملیات اقتدار غذایی است، اضافه کرد: اقتدار غذایی در کنار اقتدار نظامی، اقتدار ملی را  به همراه دارد و طبیعی است کمبودهایی در این مسیر نیز وجود دارد.
این مسوول ادامه داد: معتقدیم با روحیه و فرهنگ جهادی که یکی از شعار های محوری در دولت سیزدهم است، بتوانیم با تمام مشکلات کنار بیاییم.
وی با اشاره به اینکه می‌توانیم با فرهنگ جهاد سازندگی همه باهم یک بار برای همیشه برای مدیریت فرهنگ جهادی فعالیت کنیم، اظهار داشت: در اقتدار غذایی امنیت غذایی پایدار، ارز آوری، اشتغال، سودآوری و غیره است که اگر نهادینه شود بطور قطع در تولید و امنیت پایدار کشور نیز موثر خواهد بود.  
مشاور وزیر و مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان های وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه بیش از ۹۵درصد امورات کشاورزی در دست کشاورزان  است، گفت : مابقی نیز وظیفه مسئولان است که باید بستر فعالیت را برای کشاورزان فراهم و هموار کنند.
وی اضافه کرد: در زمان حاضر  بیش از ۱۳۰ میلیون تن محصول کشاورزی را در کشور تولید می‌کنیم و باید از زحمات و حق و حقوق آنان یعنی کشاورزان دفاع و عدالت را برقرار کنیم.
سرانه مرغ به ۲۹ کیلو رسیده است
محمدی با اشاره اینکه سرانه مصرف مرغ از ۶ کیلو به ۲۹ کیلو در کشور رسیده است، گفت: باید به ذائقه مصرف هم توجه شود، چرا که امروزه طی چند ماه اخیر به تولید انبوه مرغ و تخم مرغ رسیده ایم و به انداره کافی ذخیره داریم.
این مسوول با بیان اینکه تولید غذای ارزان و سلامت محور اصلی فعالیت های وزارت جهاد کشاورزی استان ادامه داد: سیاست گذاری برای تولید انبوه و کاهش واسطه ها در بخش کشاورزی با هماهنگی تشکل های بخش کشاورزی از راهکارهای تولید غذای ارزان برای مردم است.
وی با بیان اینکه باید با فرهنگ مدیریت جهادی و با شعار همه باهم یک بار برای همیشه پرونده ها را از جهاد کشاورزی جمع کنیم، گفت: چرا که پرونده های بسیاری در مدیریت جهاد کشاورزی همچنان معطل مانده است.
مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه می‌توانیم با فرهنگ مدیریت جهادی و علم، پشتیبان تحول را ایجاد کنیم، اظهار کرد : تجربه نشان داده است که در بحث سند دار کردن اراضی کشاورزی و زنجیره تولید موفق بودیم و  استان زنجان در این اقدامات جز استان های پیشرو است.
محمدی با اشاره به اینکه در سال های گذشته برای خرید مرغ و شکر و غیره مردم در صف ها بودند، افزود: امروزه با توزیع هوشمند دیگر این چنین نیست و به راحتی اقلام خریداری و به درب منزل ارسال می شود.
وی با تاکیدبر اینکه اگر توسعه و تحول بخش کشاورزی را مثلث فرض کنیم و ضلع های آن  فنی و مهندسی، نهاد اجرایی و سرمایه گذاری باشد، گفت: شاکله دولتی و خصوصی در آن انجام می‌شود، که یکی از برنامه های مهم ما در وزارت جهاد کشاورزی استفاده از ظرفیت های تعاونی ها و تشکل های کشاورزی است.
این مسوول خاطر نشان کرد در بخش سرمایه گذاری نیز  وزارت جهاد کشاورزی صندوق های توسعه کشاورزی را راه اندازی کرده است  که در استان زنجان نیز صندوق استانی و شهرستانی وجود دارد.
به گفته محمدی  همه بسترها در وزارت جهاد کشاورزی فراهم است تا با تلاش  و همت مسئولان موضوع امنیت غذایی و تحول کشاورزی به جد دنبال شود.
به گزارش ایرنا، در پایان این مراسم  روح الله حسنی به عنوان مدیر کل جهادکشاورزی استان زنجان معرفی و از خدمات جواد تاراسی تقدیر شد.
انتهای پیام/
ذخیره مرغ و تخم مرغ به اندازه کافی وجود دارد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار