انجمن هتل داران ترکیه اعلام کرد: 

پیش بینی سفر ۲ میلیون ایرانی به ترکیه / رفع محدودیت پرداخت نقدی با کارت های DEBIT 

1400/12/10 - 11:35 - کد خبر: 59688 نسخه چاپی

نصر: انجمن هتلداران ترکیه (TÜROB) پیش بینی می کند ورود گردشگران از ایران به این کشور در اسفند ماه شتاب بیشتری بگیرد و در سال ۲۰۲۲ بیش از ۲ میلیون گردشگر ایرانی از ترکیه بازدید کنند. 

به گزارش نصر، گردشگران ایرانی از بیشترین بازدیدکنندگان ترکیه پیش از دوران شیوع کرونا و شرایط قرنطینه بودند و اکنون پس از رفع شرایط ویژه کویید ۱۹، کشور ترکیه دوباره میزبان بسیاری از گردشگران ایرانی است و نشانه‌های مثبتی که از این بازار در اولین ماه های سال جاری دیده شد، پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از دو میلیون گردشگر ایرانی به ترکیه سفر کنند و  در سال ۲۰۲۳ از رکورد ۲.۵ میلیون نفری در سال ۲۰۱۷ فراتر رود. 
این گزارش حاکی هست، "موبرا ارسین" رئیس انجمن هتلداران ترکیه (TÜROB) در نشستی با هتلداران استانبول، ازمیر، وان، بورسا، ساپانکا، کوش آداسی و بدروم و نمایندگانی از آژانس گردشگری ایران، گفته است: دوباره فعالیت های تبلیغاتی و بازاریابی کشور ترکیه را تسریع کرده است. 
رئیس انجمن هتلداران ترکیه پس از برگزاری این کارگاه و نشست گزارشی تهیه کرد و پیش بینی های صنعت گردشگری ترکیه در مورد بازار ایران را به اشتراک گذاشت، در  این گزارش با تاکید بر ادامه روند صعودی بازار گردشگری ایران در سال جاری، پیش بینی می شود ایرانیان به ویژه در ایام نوروز در اسفندماه بار دیگر به ترکیه سفر داشته باشند. 
موبرا ارسین، رئیس TÜROB، که نظرات وی در این گزارش گنجانده شده است، گفت: تقاضا برای ترکیه از ایران بسیار زیاد است. 
ارسین با بیان اینکه انتظار می رود این میزان درخواست در ماه مارس بر نرخ اشغال  هتل های استانبول و وان تأثیر مثبت بگذارد، گفت: سفرهای نوروزی که از 30 اسفند آغاز می شود، به عنوان دوره ای که تردد گردشگران ایرانی بیشترین شتاب را دارد خودنمایی می کند، انتظار داریم در اسفند امسال حدود 250 تا 300 هزار گردشگر ایرانی به ترکیه سفر کنند. 
وی افزود: باز هم تقاضای زیادی برای استانبول و وان وجود دارد و علاوه بر این دو شهر، ازمیر، آنتالیا، بورسا، ساپانچا، کوش آداسی و بدروم از جمله مقاصد ترجیحی امسال خواهند بود. 
ارسین با اشاره به اینکه انتظار دارند تقاضا از سوی ایران پس از اسفندماه همچنان افزایش یابد، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم در صورت عدم ایجاد تحولی که تأثیر نامطلوب بر بازار داشته باشد، تا پایان سال تعداد گردشگران ایرانی افزایش چشمگیری داشته باشد. 
وی ادامه داد: ترکیه جزو مقصدهای اولویت دار ایران است، ترکیه در فهرست کشورهایی که بیشتر مورد علاقه گردشگران ایرانی برای تعطیلات خارج از کشور هستند، رتبه اول را دارد و هدف ما این است که امسال نیز این عنوان را حفظ کنیم. 
ارسین با اشاره به اینکه این بازار در بخش های خرید، تجارت، بازدید و تعطیلات متمایز است و میزان هزینه های آنها را به طور متوسط   از هزار دلار برای هر نفر فراتر می برد، گفت: از اینکه گردشگران ایرانی نیز شروع به ترجیح هتل‌های طبقه بالا کرده‌اند، خوشحال هستند. 
این گزارش می افزاید، حرمت‌الله رفیعی، رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی با بیان اینکه می‌توان پتانسیل گردشگری دو کشور را بسیار فراتر از انتظار افزایش دهیم، گفت: ما از دریافت درخواست‌های بسیاری از شهروندان خود برای سفر به ترکیه در سال جاری خرسندیم، به همین ترتیب انتظار داریم شهروندان ترکیه از فرصت های گردشگری ایران نیز بهره مند شوند.

لزوم بررسی محدودیت پرداخت نقدی مسافران ایرانی 
در گزارش ذکر شده، آمده است، محدودیت پرداخت نقدی باعث ورود گردشگران کمتر از ایران به ترکیه شده است، از آنجایی که امکان استفاده از کارت اعتباری وجود ندارد، گردشگران ایرانی باید با مقدار زیادی پول نقد سفر کنند و این کار دشواری است. 
در ادامه این‌گزارش آمده است، مشکل دیگر این است که طبق قانون در کشور ترکیه به مشاغل اجازه می دهد که مسافر فقط حداکثر 7 هزار لیر نقدی پرداخت کنند و اگر بیشتر از این مبلغ باشد، می توان از طریق بانک ها یا سیستم های مالی این کار را انجام داد. 
زین پس، تنظیم نظام پرداخت نقدی در ترکیه به اندازه مبلغ فاکتور برای شهروندان ایرانی باشد، همچنین می توان سامانه کارت نقدی به نام DEBIT را که گردشگران ایرانی می توانند قبل از سفر خریداری کنند، پیاده سازی کرد. 
گفته می شود ایرانیانی که با این سیستم روی کارت های DEBIT خود پول بارگذاری می کنند، می توانند با این کارت پول خود را در ترکیه خرج کنند.
انتهای پیام/
پیش بینی سفر ۲ میلیون ایرانی به ترکیه / رفع محدودیت پرداخت نقدی با کارت های DEBIT  گلناز پورنامی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار