گزارش/

پنج خانواده شهید مدافع سلامت آذربایجان شرقی درانتظار احراز شهادت

1400/12/09 - 11:56 - کد خبر: 59665 نسخه چاپی

نصر: ۲۲ شهید مدافع سلامت در آذربایجان شرقی وجود دارد که حکم شهادت ۱۷ نفر از آنان احراز شده اما برخی از خانواده‌ها در انتظار احراز شهادت عزیزانشان هستند.

به گزارش نصر، با شیوع ویروس کرونا، کادر درمان در خط مقدم نبرد با این ویروس منحوس قرار گرفتند که متأسفانه برخی از آنان، پس از روزهای سخت و فداکاری‌های بسیار در بخش‌های کرونایی، به ویروس کرونا مبتلا شده و جان خود را از دست داده‌اند.
ایثار و فداکاری کادر درمان در بخش‌های کرونایی و کارشناسان رادیولوژی، از نخستین روز شیوع ویروس کرونا ستودنی است چرا که تداعی کننده فداکاری‌های پرستاران در هشت سال دفاع مقدس است که با شیوع ویروس کرونا بار دیگر تکرار شده است.
در حال حاضر، ۲۲ شهید مدافع سلامت در استان آذربایجان شرقی وجود دارد که حکم شهادت ۱۷ نفر از این شهدای مدافع سلامت، احراز شده است اما در این میان، پرونده‌های برخی از شهدای سلامت در حال سپری شدن مراحل لازم است تا حکم شهادت آنان نیز احراز شود.

آذربایجان شرقی، ۲۲ شهید مدافع سلامت دارد
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی گفت: ۲۲ شهید مدافع سلامت در استان آذربایجان شرقی وجود دارد که پرونده ۱۷ نفر از کادر شهدای سلامت در حکم شهید انجام یافته است اما در این میان، پرونده ۵ نفر از کادر شهدای سلامت باقی مانده و مراحل خود را سپری می‌کند.
۲۲ شهید مدافع سلامت در استان آذربایجان شرقی وجود دارد که پرونده ۱۷ نفر از کادر شهدای سلامت در حکم شهید انجام یافته است
عباس پورحسن ادامه داد: در رابطه با شهدای مدافع سلامت، کارگروهی متشکل از رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، رئیس سازمان برنامه ریزی و بودجه و مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌باشد.
وی افزود: شهدای کادر سلامت باید مورد تأیید دانشگاه علوم پزشکی تبریز باشد چرا که در قانون مقرر شده است افرادی به عنوان شهدای کادر سلامت معرفی می‌شوند که کادر پزشکی هستند.
پورحسن گفت: مباحث مربوط به شهدای کادر سلامت به طور مستقیم با تأیید دانشگاه علوم پزشکی به وزارت خانه بهداشت و درمان ارجاع داده می‌شود و در صورت تأیید مدارک، سپس به حوزه کارگزینی بنیاد شهید و امور ایثارگران ارجاع داده می‌شود تا طی نامه‌ای احراز شهادت آنان مشخص شود.
از بین ۱۷ شهید مدافع سلامت که احراز شهادت آنان در دست است، ۶ نفر کادر درمان خانم و ۱۱ نفر کادر درمان آقا هستند
وی در پایان افزود: از بین ۱۷ شهید مدافع سلامت که احراز شهادت آنان در دست است، ۶ نفر کادر درمان خانم و ۱۱ نفر کادر درمان آقا هستند.
همسر یکی از شهدای مدافعان سلامت در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: همسرم کارشناس رادیولوژی در بخش آنژیوگرافی بیمارستان شهید مدنی مشغول به فعالیت بودند.
وی افزود: متأسفانه همسرم به ویروس کرونا مبتلا شدند و ۵۵ درصد از ریه‌ها درگیر شده بود تا اینکه در مهر ماه سال جاری بر اثر ابتلاء به ویروس کرونا بعد از ۲۵ روز بستری در بیمارستان امام رضا، این بیماری را تحمل نکرده و جان خود را از دست دادند.
همسرم در حال حاضر ۴ ماه و ۱۰ روز است که از دنیا رفته‌اند و در طی این مدت، قول تشکیل کمیته و احراز شهادت همسرم را داده بودند اما تاکنون کمیته‌ای تشکیل نیافته و زمان بر خواهد بودهمسر مدافع سلامت گفت: همسرم در حال حاضر ۴ ماه و ۱۰ روز است که از دنیا رفته است و در طی این مدت، قول تشکیل کمیته و احراز شهادت همسرم را داده بودند اما تاکنون کمیته‌ای تشکیل نیافته و زمان بر خواهد بود.
وی افزود: از سویی زمانی که اقدام به برقراری مستمری از سازمان بیمه تأمین اجتماعی کردیم نتیجه‌ای نگرفتیم.
همسر مدافع سلامت ادامه داد: من صاحب دو فرزند هستم و در چنین شرایط اقتصادی، هیچ حقوق و بیمه‌ای دریافت نمی‌کنیم.

کمیته تشکیل نشده و در بلاتکلیفی به سر می‌بریم
همسر مدافع سلامت بیان کرد: همان گونه که گفتم تاکنون کمیته‌ای تشکیل نیافته و تاکنون در بلاتکلیفی به سر می‌بریم.
در حال حاضر بیمه پنج ماهی می‌شود که قطع شده است و اگر یکی از فرزندانم بیمار شود، نمی‌توانم برای درمان آنان اقدام کنموی افزود: در حال حاضر بیمه پنج ماهی می‌شود که قطع شده است و اگر یکی از فرزندانم بیمار شود، نمی‌توانم برای درمان آنان اقدام کنم.
همسر مدافع سلامت گفت: شغل همسرم به دلیل اینکه کارشناس رادیولوژی بودند و با اشعه ایکس سروکار داشتند، جزو شغل‌های سخت و زیان آور است اما متأسفانه سازمان بیمه بعد از فوت همسرم، این موضوع را اعمال نکرد.
۲۲ شهید مدافع سلامت در استان آذربایجان شرقی وجود دارد اما خانواده‌های شهدای مدافع سلامت که شهادت آنان، احراز نشده و پرونده‌های آنان در حال سپری کردن مراحل لازم است با پاره‌ای از مشکلات روبرو هستد که باید سریعاً به مسائل این خانواده‌های عزیز رسیدگی شود.

آناهیتا رحیمی
انتهای پیام/
پنج خانواده شهید مدافع سلامت آذربایجان شرقی درانتظار احراز شهادت خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار