مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز؛

کانون‌های خطر شبکه‌ برق تبریز، اسکو و آذرشهر شناسایی و اصلاح شدند

1400/12/09 - 10:13 - کد خبر: 59657 نسخه چاپی

نصر:مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز از برگزاری اقدام فراگیر تعمیرات و بهینه‌سازی شبکه توزیع با رویکرد بهبود ایمنی برق تبریز همزمان با سراسر کشور خبر داد.

به گزارش نصر، عادل کاظمی ضمن اعلام این خبر گفت: اقدام فراگیر تعمیرات و بهینه‌سازی شبکه توزیع با رویکرد بهبود ایمنی با شعار «تلاش صادقانه، خدمت بی‌منت» و با رویکرد شناسایی و رفع کانون‌های خطر در شبکه توزیع نیروی برق با موفقیت برگزار شد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز در تشریح محورهای این مانور افزود: کنترل و اصلاح حریم شبکه، جابجایی و اصلاح پایه‌های قرار گرفته در معابر پس از تعریض و تغییرات مبلمان شهری، مقاوم‌سازی و تعویض پایه‌های معیوب، اصلاح فلش شبکه، ترمیم دریچه‌های معیوب پایه‌های روشنایی معابر، جمع‌آوری اشیای اضافه و تابلوهای تبلیغاتی از مجاورت پایه‌های شبکه، قفل و بست و ترمیم درب معیوب پست‌های زمینی، تابلوهای زیر ترانس، شالترها و جعبه‌های تقسیم، اصلاح کابل سرویس‌های بهم تنیده مشترکین روی پایه‌ها و جعبه تقسیم از اهم فعالیت‌های این اقدام فراگیر است.
کاظمی خاطرنشان کرد: در این مانور یک روزه، ۷۲ اکیپ عملیاتی و نظارتی، تعداد ۸۸ دستگاه خودروی عملیاتی با حضور ۱۸۵ نفر از همکاران شرکت حضور داشتند.
وی در تشریح برنامه‌های اجرا شده طی این مانور گفت: قطع موقت و جمع‌آوری ۱۵۳ مورد از لوازم اندازه‌گیری بلااستفاده و ناایمن و در دسترس از روی شبکه و پایه‌ها، کنترل و اصلاح ۳۲ مورد حریم شبکه، جابجایی و اصلاح ۱۱ اصله پایه‌ی قرار گرفته در معابر؛ مقاوم‌سازی و تعویض ۶۳ اصله پایه‌ی فرسوده بتونی، چوبی و پایه‌های فلزی روشنایی معابر، اصلاح ۱۸ مورد فلش شبکه‌ها به‌خصوص شبکه‌های ۲۰ کیلوولت از جمله برنامه‌های این مانور است.
به گفته‌ی وی؛ ترمیم ۲۴۵ دریچه‌ی پایه‌های فلزی و اصلاح کابل‌های ورود و خروج پایه‌های فلزی و جمع‌آوری ۲۱۴ مورد اشیای اضافه و تابلوهای تبلیغاتی از مجاورت شبکه‌های برق‌دار، ریسه‌های رنگی، انشعابات غیراستاندارد و غیرمجاز سازمان‌ها از شبکه‌های فشار ضعیف بخصوص شبکه روشنایی معابر از دستاوردهای دیگر این مانور است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز بیان کرد: کنترل و اصلاح ۲۵ دستگاه سیستم ارت بدنه تابلوها و پست‌های هوایی، اصلاح ۱۳۲ مورد قفل و بست و درب تابلوها، پیلارها و جعبه‌های دیواری، اصلاح ۲۸ مورد دریچه و منافذ پست‌های زمینی، اصلاح ۹۴ مورد کابل سرویس‌های بهم تنیده مشترکین در جعبه‌ها و پایه‌ها، روکش‌دار کردن دو کیلومتر خطوط ۲۰ کیلوولت هوایی و تبدیل هفت کیلومتر شبکه فشار ضعیف سیم مسی به کابل خودنگهدار طی این اقدام فراگیر انجام شد.
وی در پایان با اشاره به اینکه شبکه‌ها به مرور دچار استهلاک می‌شوند و نیاز به اصلاح و بهینه‌سازی دارند، تاکید کرد: با اقدامات انجام گرفته‌، گام‌های مثبتی در جهت رفع و مواجهه با نقاط خطرآفرین در حوزه‌ی بهره‌برداری برق تبریز برداشته شد.
انتهای پیام/
کانون‌های خطر شبکه‌ برق تبریز، اسکو و آذرشهر شناسایی و اصلاح شدند خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار