اختصاصی نصر/

یک سال حبس برای فالگیر کلاهبردار تبریزی/ او از مردی ۳۰ هزار دلار کلاهبرداری کرده بود

1400/12/11 - 12:34 - کد خبر: 59645 نسخه چاپی

نصر: فالگیری که با فریب مردی ۳۰ هزار دلار از وی کلاهبرداری کرده بود، پای میز محاکمه رفت.

به گزارش نصر، مردی ۳۰ ساله و مجرد است، رویای یک شبه پولدار شدن در سر می پروراند؛ دلش می خواهد خیلی سریع به ثروت هنگفت برسد.

قول وجود زیرخاکی
در بحبوحه این افکارش با فردی فالگیر آشنا می شود و از آرزو های خود برای پولدار شدن می گوید؛ فالگیر هم از فرصت پیش آمده سواستفاده کرده و با نقشه و حیله گری، به مرد جوان از وجود مقداری زیاد زیرخاکی در اطراف تبریز خبر می دهد که تنها خود وی از محل اختفای آن اطلاع دارد.
می گوید به زودی محل دقیق زیر خاکی ها به من الهام خواهد شد و باید تمام اموراتی که می گویم را تک به تک انجام دهی؛ اموراتی از جمله روزه گرفتن به مدت ۴۰ روز پشت سر هم، دفن دعاهایی که می دهم در محل های مناسب و... . مرد جوان هم تمام امورات را مو به مو انجام می دهد.

اخذ ۳۰ هزار دلار از مرد جوان
در این بین فالگیر برای جلب اعتماد مرد ۳۰ ساله وی را به نقاطی از اطراف شهر می فرستد و از وی می خواهد آن مناطق را به خوبی حفاری نماید تا محل دقیق گنج ها الهام شود. همچنین هر بار مبالغ هنگفتی را نیز از مرد می گیرد که مجموع آن ها ۳۰ هزار دلار می شود.

فالگیر منکر پول ها می شود
بعد از گذشت یک سال، وقتی مرد از کندن های زیاد خسته می شود و می بیند دستش به جایی بند نیست؛ اعتراض شدید خود را نزد فالگیر اعلام می دارد و درخواست عودت ۳۰ هزار دلار خود را می کند، اما فالگیر منکر هرگونه اخذ مبلغی از مرد جوان می شود و می گوید تو را نمی شناسم.

شکایت علیه فالگیر
مرد جوان هم ناامید از همه جا، وقتی می بیند دستش به جایی بند نیست، به دستگاه قضایی روی می آورد و شکایت خود را برعلیه فالگیر اعلام می کند.
پرونده وی جهت بررسی و صدور حکم به دادگاه کیفری دو استان ارسال می شود.
فالگیر وقتی مقابل قاضی پرونده قرار می گیرد اظهار می دارد: "من شغل خود را انکار نمی کنم، بله من فالگیر هستم؛ اما به هیچ عنوان ریالی از شاکی پرونده اخذ نکردم"

محکومیت فالگیر
اما قاضی برای این که حق و حقوق احدی ضایع نشود، دستور تحقیقات دقیق برای روشن شدن اصل ماجرا را صادر می کند؛ و از آن جایی که مرد جوان نزد سه شاهد (از دوستان خود که می خواستند باهم دیگر به زیرخاکی ها دست پیدا کنند) پول را به فالگیر داده بود؛ دادگاه فالگیر را به تحمل یک سال حبس و پرداخت ۳۶۰ میلیون ریال جزای نقدی و نیز عودت ۳۰ هزار دلار به شاکی پرونده محکوم می نماید.

مردم در دام فالگیران نیافتند
قاضی پرونده در پایان ضمن توصیه به شهروندان برای هوشیاری بیشتر اظهار داشت: متاسفانه بعضی افراد با دایر کردن محل هایی در پوشش شکسته بندی و... و این که کارشان به خیر و صلاح مردم جامعه است، اقدام به فال بینی و جادوگری می کنند؛ که مردم باید در مقابل این افراد هوشیار باشند.
این مقام قضایی با تاکید بر این که منکر این نیستیم که افرادی واقعا برای خیر و صلاح مردم جامعه فعالیت می نمایند افزود: ولی در بین این اشخاص متاسفانه بعضی افراد سواستفاده کرده و در نقش فالگیر و... اقدام به کلاهبرداری می کنند که از مردم می خواهیم به افرادی مراجعه نمایند که شناخت کافی و لازم را از آنان دارند.
انتهای پیام/
یک سال حبس برای فالگیر کلاهبردار تبریزی/ او از مردی ۳۰ هزار دلار کلاهبرداری کرده بود فاطمه قلی پور گنجه لو


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار