استاندار زنجان؛

واحدهای تولیدی با تسهیلات پرداختی شبکه بانکی رونق یافته‌اند

1398/08/18 - 13:03 - کد خبر: 5964 نسخه چاپی

نصر: استاندار زنجان گفت: فعالیت واحدهای تولیدی و رونق تولید در استان به شکلی که علاوه بر جلوگیری از تعطیلی واحدها تعدادی نیز به چرخه تولید بازگشته و چند واحد تولیدی نیز تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسند با تسهیلات پرداختی از سوی شبکه بانکی صورت گرفته است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، فتح‌الله حقیقی امروز در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان، اظهار داشت: مدیران غیربانکی وظیفه دارند دفاع منطقی و اصولی از اقدامات بانک‌ها داشته باشند تا آمارهای دروغ، جایگزین اقدامات و آمار منطقی بانک‌ها نشود.

وی با بیان اینکه هیچ فاصله‌ای بین دولت و بانک‌ها وجود ندارد، تصریح کرد: بانک‌ها را جزو دستگاه‌های خود می‌دانیم و بانک‌ها باید آمار صحیح ارائه دهند تا دیگران با ارائه آمار غلط، زحمات آن‌ها را به هدر ندهند.

حقیقی افزود: در دیدار اخیر با معاون اول رئیس جمهوری برای ایجاد گشایش در واحدهای تولیدی به دلیل بالان بودن هزینه‌ها، افزایش سقف تسهیلات بانک‌های استان تا ۱۰۰ میلیارد ریال را درخواست دادیم.

استاندار زنجان تصریح کرد: طی هفته آینده با حضور در شبکه استانی سیمای مرکز زنجان، گزارشی از آخرین اقدامات را به مردم استان ارائه خواهم داد تا مردم استان نیز از اقدامات مسئولان، مطلع شده و بدانند که بانک‌ها در این شرایط خاص کشور چگونه به مردم خدمت می‌کنند.

وی با تاکید بر اجرای قانون ضمانت برای پرداخت تسهیلات گفت: بانک‌ها باید در چارچوب قانون عمل کنند و هیچ نیازی نمی‌بینیم که کار غیرقانونی انجام دهیم ولی آنچه که در جلسات به تصویب می‌رسد باید اجرا شود.

حقیقی تصریح کرد: نظام و دولت نگفته که افراد فرصت‌طلب از شرایط تسهیلات استفاده کنند و باید با این افراد برخورد شود.

وی با بیان اینکه چنین مواردی در صورت اثبات در شورای تامین، مطرح می‌شود، افزود: اکنون نیز یکی از مدیران واحدهای تولیدی به همین جرم در بازداشت به سر می‌برد.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز فعالیت هیات‌های اجرایی انتخابات از ۱۰ آذر سال جاری، گفت: هدف همه ما اجرای قانون است و اجرای قانون یعنی انتخابات سالم، بارقابت، پرشکوه و باامنیت داشته باشیم که مردم و تمام مسئولان برای تحقق این امر، وظیفه دارند.

وی با تاکید بر اینکه باید سعی کنیم که وظیفه خود را به خوبی انجام دهیم تا شائبه‌ای ایجاد نشود، اظهار داشت: باید به شعبات بانک‌ها نیز ابلاغ شود که از پرداخت تسهیلات سفارشی خودداری کنند.

حقیقی تصریح کرد: اصل برگزاری انتخابات برای اقتدار و قوت نظام و تقویت اتحاد بوده و هر آنچه مردم انتخاب کنند خوب و مبارک است.

استاندار زنجان با اشاره به زلزله اخیر در منطقه ترکمانچای استان آذربایجان شرقی ضمن تسلیت به بازماندگان این حادثه، گفت: از همان اولین لحظه احساس زمین‌لرزه در زنجان، تمام فرمانداران و دهیاران بسیج شده و در حالت آماده‌باش قرار گرفتند و طبق اطلاعات واصله، مشکل خاصی در مناطق مختلف استان به‌ویژه روستاهای جوار مرز استان آذربایجان شرقی وجود نداشت.

وی افزود: ضمن اعلام آمادگی برای هرگونه کمک و همیاری به آذربایجان شرقی تا کنون هم خون توسط انتقال خون و هم ۲۰۰ تخته چادر توسط هلال احمر زنجان به مناطق زلزله‌زده ارسال شده و در ادامه نیز آماده هرگونه همکاری و کمک به هموطنان هستیم.

انتهای پیام/

واحدهای تولیدی با تسهیلات پرداختی شبکه بانکی رونق یافته‌اند نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار