خبر/

طرح توسعه دانشکده دندانپزشکی تبریز با ۷۰ میلیارد تومان به اتمام می‌رسد

1400/12/08 - 15:51 - کد خبر: 59626 نسخه چاپی

نصر: معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: طرح توسعه دانشکده دندانپزشکی تبریز که ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، با تزریق ۷۰ میلیارد تومان اعتبار به اتمام می‌رسد.

به گزارش نصر، علی جنتی روز یکشنبه در گفت وگویی،  پروژه‌ توسعه‌ دانشکده‌ دندانپزشکی تبریز را یکی از مهمترین اولویت های عمرانی دانشگاه های علوم پزشکی شمال غرب کشور بیان و اضافه کرد: چنانچه دولت در بودجه سال آینده بودجه مورد نیاز برای این پروژه را تامین کند، ظرف حداکثر یک سال می توان آنرا به اتمام رساند.
وی پیشرفت فیزیکی پروژه فوق را حدود ۳۰ درصد اعلام کرد و افزود: این طرح در مجاورت محل کنونی دانشکده دندانپزشکی که قدمت آن بالای ۴۰ سال است، در زمینی به مساحت ۶ هزار و ۵۰۰ مترمربع و در پنج طبقه ساخته می شود که تاکنون برای اجرای آن ۱۵ میلیارد تومان هزینه شده است.
جنتی این پروژه را جزو پروژه های ملی دولت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان و اضافه کرد: برای تسریع در عملیات اجرایی نیازمند مساعدت دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی هستیم و در این راستا طبق برنامه ریزی های انجام شده این طرح مهم منطقه ای را جزو اولویت های عمرانی آذربایجان شرقی در فهرست درخواست های سفر استانی ریاست جمهوری قرار داده ایم تا با عنایت مقام عالی ریاست جمهوری و هیات دولت، امسال و سال آینده شاهد سرعت گیری آن شویم.
به گفته وی میزان بودجه اختصاصی سالجاری برای طرح توسعه دانشکده دندانپزشکی تبریز ۱۰ میلیارد تومان است که این رقم به هیچ عنوان با حجم پروژه همخوانی ندارد و نیازمند تخصیص و جذب بودجه های بیشتر برای رعایت زمان بندی هستیم.
جنتی ادامه داد: به‌ دلیل ایجاد رشته‌های جدید و برای توسعه و گسترش خدمات تخصصی رشته های مختلف پزشکی، طرح توسعه‌ فیزیکی دانشکده‌ دندانپزشکی تبریز به عنوان یکی از اولویت‌های مهم عمران دانشگاه علوم پزشکی محسوب می‌ شود.
وی با اشاره به اینکه دانشکده‌ فعلی دندانپزشکی تبریز قدمت بالایی دارد و مساحت آن حدود ۲۲ هزار مترمربع است، تکمیل و تجهیز ساختمان جدید را برای توسعه رشته های مربوط به دندانپزشکی و نیز ارایه خدمات بهتر و باکیفیت به آحاد مردم را مهم و اجتناب ناپذیر خواند.
جنتی گفت: تاکنون بیمارستان تخصصی دندانپزشکی در آذربایجان شرقی و کلانشهر تبریز ایجاد نشده است که این مکان با مساحت بالای طرح توسعه می تواند تحقق یابد.
وی هدف اصلی و مهم دانشگاه علوم پزشکی تبریز را ارایه خدمات باکیفیت به بهترین شکل ممکن به آحاد مردم آذربایجان شرقی اعلام کرد و با تاکید بر اینکه مجموعه این دانشگاه برای رسیدن به این هدف تمامی تلاش خود را می کند، افزود: دانشگاه علوم پزشکی تبریز به عنوان تیپ اول دانشگاه های کشور با ۲۲ هزار نفر نیروی انسانی در بخش ها و حوزه های مختلف درمانی و خدماتی یکی از بزرگ ترین و مهمترین مجموعه های دانشگاهی ایران است که علاوه بر آذربایجان شرقی به چندین استان همجوار و غیرهمجوار نیز ارایه خدمت می کند.
جنتی از دانشگاه علوم پزشکی به عنوان سازمانی تخصصی و خدماتی یاد کرد که از دورافتاده ترین نقاط روستایی در قالب خانه های بهداشت تا تخصصی ترین خدمات در مراکز شهری ارایه خدمت می کند و با برخورداری از ده ها آزمایشگاه، مراکز درمانی و تحقیقاتی، پژوهشی، پارک های علم و فناوری، تحقیقات داروئی و تجهیزات پزشکی و حوزه های مختلف آموزشی برای توسعه نظام سلامت جامعه کوشش می کند.
به گزارش ایرنا، دانشگاه علوم پزشکی مرکز آذربایجان شرقی با داشتن حدود ۹ هزار دانشجو در ۲۰۰ رشته تحصیلی و ۳۳ واحد آموزشی جزو دانشگاه های برتر کشور به شمار می رود و در حال حاضر ۱۹۰ دانشجوی خارجی نیز در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.
دانشگاه علوم پزشکی تبریز ۸۷۵ عضو هیات علمی دارد و با برخورداری از ۳۰ مرکز تحقیقاتی تاکنون حدود ۱۰ هزار طرح تحقیقاتی را به جامعه علمی ارایه کرده است.
۱۳ مرکز آموزشی و درمانی، ۳۰ مرکز تحقیقاتی، توسعه و رشد فناوری و تعداد ۱۹ شبکه بهداشت از جمله امکانات دانشگاه علوم پزشکی تبریز می باشد.
انتهای پیام/
طرح توسعه دانشکده دندانپزشکی تبریز با ۷۰ میلیارد تومان به اتمام می‌رسد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار