رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی:

دلیل راکد ماندن شهرک صنعتی ورزقان بررسی شود/ الزامات توسعه شهرک صنعتی ورزقان

1400/12/08 - 11:11 - کد خبر: 59602 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی گفت: لازم است دلیل راکد ماندن شهرک صنعتی ورزقان بررسی و مشخص شود و این شهرک مهم صنعتی تحرک و پویایی مورد انتظار را بازیابد.

به گزارش نصر، محمد فرشکاران طی سفر یک روزه به ورزقان از شهرک صنعتی این شهرستان بازدید و بر لزوم در نظر گرفتن زنجیره‌های تولید در صنایع این شهرک با توجه به استقرار مجتمع مس سونگون در شهرستان و جلوگیری از پراکندگی صنایع تاکید کرد.
وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد تزاحم افکار، نگاه‌های جزیره‌ای و خلاء قوانین، مسائلی را برای شهرک صنعتی ورزقان به وجود آورده که مانع استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود شهرک می‌شود؛ به طوری که به حالت نیمه فعال درآمده است!
فرشکاران ابراز داشت: ارائه مجوز توسعه شهرک صنعتی ورزقان مستلزم فعال ساختن و استفاده بهینه از ظرفیت‌های شهرک موجود و جلب مشارکت معدن مس سونگون و بخش خصوصی است.
این مسوول در عین حال خاطرنشان ساخت: دغدغه ما این است که در این منطقه اقتصادی شاهد ایجاد اشتغال پایدار و افزایش درآمد سرانه مردم شهرستان باشیم و الزامات کار را جهت جذب سرمایه‌گذاران به این منطقه فراهم آوریم تا بدینوسیله سطح رفاه و کیفیت زندگی مردم منطقه و استان افزایش یابد.

وجود زیرساخت‌های مناسب در شهرک صنعتی ورزقان
در ابتدای جلسه مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان به ارائه گزارشی از وضعیت شهرک صنعتی ورزقان پرداخت و گفت: این شهرک از سال 1389 به بهره برداری رسیده و فعال ماندن آن ارتباط مستقیمی با فعالیت‌های معدن مس سونگون و راه اندازی صنایع بالادستی و پایین دستی معادن شهرستان دارد.
مرتضی نیرومند اسکوئی با بیان اینکه شهرک صنعتی ورزقان 62 هکتار مساحت دارد، افزود: شهرک دارای زیرساخت‌های مناسب از جمله 25 لیتر در ثانیه آب، 12 مگاوات خط دومداره برق، گاز و مخابرات است.
نیرومند تعداد قراردادهای زمین شهرک را 54 مورد عنوان و اضافه کرد: از این تعداد 17 مورد به مرحله بهره‌برداری رسیده که 15 قرارداد فعال و دو مورد نیز غیرفعال محسوب می‌شود.

بزرگترین مانع توسعه شهرستان ورزقان!
فرماندار ورزقان نیز، این شهرستان را از نظر منابع زیرزمینی بسیار غنی دانست و گفت: معدن مس سونگون از لحاظ وجود ذخایر مس جزو چند معدن اول دنیا قرار دارد.
مهدی نعمتی افزود: لازم است بسترهای لازم برای سرمایه گذاری در صنایع پایین دستی مس در شهرستان ورزقان فراهم شود.
وی در ادامه ابراز داشت: مشکلاتی که در ارتباط با دریافت تسهیلات مورد نیاز سرمایه‌گذاران وجود دارد، مانع اشتغالزایی مورد انتظار در شهرک صنعتی ورزقان می‌شود که همین امر بزرگترین مانع برای توسعه شهرستان و حتی کل استان است.
لازم به ذکر است، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در ادامه سفر خود به شهرستان ورزقان از مجتمع مس سونگون نیز بازدید کرد و در جریان فعالیت های این مجتمع قرار گرفت.
انتهای پیام/
دلیل راکد ماندن شهرک صنعتی ورزقان بررسی شود/ الزامات توسعه شهرک صنعتی ورزقان نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار