مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تاکید کرد:

ضرورت سرمایه گذاری در حوزه‌های فرهنگی و معنوی در آذربایجان شرقی

1400/12/07 - 21:12 - کد خبر: 59578 نسخه چاپی

نصر: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی بر ضرورت سرمایه گذاری فرهنگی و معنوی در حوزه‌ی داشته‌های ارزشمند ادبی استان تاکید کرد.

به گزارش نصر، سیدقاسم ناظمی در نشست هم اندیشی و هماهنگی بزرگداشت حکیم فرزانه نظامی گنجه‌ای اظهار کرد: جغرافیای فرهنگی ایران و زبان فارسی بسیار فراخ‌تر از مرزهای جغرافیایی کنونی است و آنچه که به زبان نغز و پرمغز فارسی سروده شده است، محصول تفکرات و تولید محتوا توسط حکما و اندیشمندانی است که اگر چه اکنون زادگاه و مدفن انها در دسترس نیست اما روح حاکم بر آثار آنها، تمام و کمال ایرانی و مبتنی‌بر این فرهنگ شاخص و وزین است.
وی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بر خود فرض می‌داند ضمن صیانت از عظمت مفاخر ایرانی برخی از آنان را نیز از حلقه و دایره غربت به درآورده و تفکرات و فضایل اخلاقی و انسانی جاری در آثار آنها را به جهانیان عرضه کند.
ناظمی گفت: برنامه‌هایی که در۲۱ اسفند ماه آغاز و عرضه می‌شوند، علاوه بر یک هفته تعیین شده، از سوی ستاد ملی بزرگداشت نظامی گنجه‌ای تا پایان اردیبهشت ماه تداوم دارند و پیش از این نیز با مشارکت رادیو فرهنگ و با حضور اساتید بنام و برجسته نظامی شناس و نظامی پژوه آغاز به کار کرده‌اند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به لزوم مشارکت همه نهادهای ذی‌ربط برای برپایی هر چه باشکوه‌تر و فراگیرتر این رویداد مهم فرهنگی، بیان کرد: سه رویکرد برای این برنامه مد نظر قرار گرفته شده است که رویکرد رسانه‌ای با استفاده از رسانه‌های مکتوب و دیجیتال و صداوسیما از اهم آن به شمار می‌رود که این رویکرد می‌تواند با کلیه‌ی مخاطبان حوزه فرهنگ و هنر ارتباطی مستقیم و اثر گذار داشته باشد.
وی افزود: در حوزه‌ی تخصصی و دانشگاهی چون رویکرد و جامعه مخاطب اختصاص به نخبگان دارد، از کلیه دانشگاه‌های استان انتظار می‌رود با فراخوان اعضای هیات علمی در دانشکده‌های ادبیات و پای کار آوردن دانشجویان و انجمن‌های ادبی دانشگاه‌ها در ایجاد فضای تخصصی گفتمان در قالب وبینار و فراهم شدن فضا در صورت رفع محدودیت‌های کرونایی، به صورت حضوری به تولید محتوا و ایجاد موج ادبی-فرهنگی بپردازند که دانشگاه هنر نیز با رویکرد هنرهای تجسمی و نگاره‌ها می‌توانند ورود خوب و ارزشمندی در این حوزه داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌هایی که با نهاد کتابخانه انجام شده، با توجه به وجود نسخ خطی متعدد از آثار نظامی و فراهم آمدن مجموعه‌ای از آثار منتشر شده در حوزه این حکیم عالیقدر، امکان برگزاری نمایشگاه و بازدید علاقمندان و شرکت کنندگان در همایش‌ها نیز از این مجموعه‌ها فراهم شده است.
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، ناظمی گفت: استفاده از ظرفیت‌های انجمن‌های ادبی در کلیه شهرستان‌های استان، استفاده از دبیران ادبیات با برگزاری همایش مستقل، استفاده از شبکه شاد برای دخیل کردن دانش آموزان با توجه به اینکه مسابقه سراسری انشا نویسی نیز در سطح کشور برگزار خواهد شد، اختصاص زنگ ویژه نظامی شناسی و ... نیز با مشارکت آموزش و پرورش استان مقدور خواهد شد که از دیگر برنامه‌های این رویداد فرهنگی است.
انتهای پیام/
ضرورت سرمایه گذاری در حوزه‌های فرهنگی و معنوی در آذربایجان شرقی خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار