رئیس اتاق بازرگانی،صنایع معادن و کشاورزی اردبیل؛

استان اردبیل قطب گیاهان دارویی کشور است

1400/12/07 - 11:48 - کد خبر: 59547 نسخه چاپی

نصر: رئیس اتاق بازرگانی،صنایع معادن و کشاورزی اردبیل گفت: این استان قطب گیاهان دارویی و نیز قطب تولید شیرآلات در  کشور شناخته شده است.

به گزارش نصر، بهنام پیر موذن روز شنبه در جلسه گفت و گوی دولت و بخش خصوصی افزود:بخش خصوصی استان به رغم مشکلات موجود اعم از تسهیلات بانکی ،مشکلات مربوط به دریافت استعلام از دستگاه های اجرایی ،تامین اجتماعی و مالیاتی در بحث تولید و صادرات فعال بوده و در بازار های جهانی و منطقه ای هم نقش بزرگی دارد.
وی افزود:بخش خصوص استان اردبیل در مقایسه با بخش خصوصی دیگر استان ها خوش حساب ترین بخش در سیستم بانکی محسوب شده و اعتبار بالایی هم در سیستم بانکی دارد.
رئیس اتاق بازرگانی،صنایع معادن و کشاورزی  اردبیل با بیان اینکه استان اردیل یک استان صنعتی ،کشاورزی و گردشگری است افزود:شهرک صنعتی ۲ اردبیل یکی از شهرک های موفقی است که با جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی ،زمین برای واگذاری به سرمایه گذرای به اشباع رسیده است.
پیرموذن افزود:برای تسهیل‌سازی و بهبود فضای کسب و کار لازم است قوانین مخل شناسایی شده تا محیط کسب و کار در استان ساماندهی شود چرا که رتبه فضای کسب و کار در این استان بسیار پایین است.
وی اضافه کرد: پایین بودن رتبه فضای کسب و کار نشان از نتیجه عملکرد مدیران دستگاه‌های مربوطه است که اصلاح و بهبودی آن نیازمند تسهیل‌سازی در امر تولید و سرمایه‌گذاری است.
رئیس اتاق بازرگانی،صنایع معادن و کشاورزی  اردبیل ادامه داد: استان اردبیل اکنون رتبه دوم را در زمینه جواز تاسیس در کشور دارد اما زیرساخت‌های استان همگام با این موضوع رشد نکرده‌ و بخش خصوصی انتظار دارد مصوبات مناسبی برای شهرک‌های صنعتی استان تصویب شود.
پیرموذن گفت: بروکراسی اداری یکی از مهم‌ترین مشکلات بخش خصوصی استان است که برای رفع این مشکل پنجره واحد سرمایه‌گذاری ایجاد شده ولی اجرایی نشدن مصوبات پنجره واحد در صدور مجوزها موجب نارضایتی بخش خصوصی شده است.
رئیس اتاق بازرگانی،صنایع معادن و کشاورزی  اردبیل با بیان اینکه طرح آمایش صنعتی و کشاورزی در این استان تهیه و تدوین شود افزود:در کنار تدوین طرح آمایش صنعتی و کشاورزی مشوق‌های سرمایه‌گذاری در استان مشخص شود ضمن اینکه صدور مجوز برای سرمایه گذاری بخش خصوصی هم تسهیل شود تا رونق تولید در استان تحقق یابد.
انتهای پیام/
استان اردبیل قطب گیاهان دارویی کشور است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار