آیین نکوداشت مربیان برتر سال در کشور /

تجلیل از مربیان فعال سال فوتبال آذربایجان شرقی

1400/12/09 - 10:19 - کد خبر: 59539 نسخه چاپی

نصر: مراسم تجلیل از برترین مربیان سال در استان‌ ها توسط کانون مربیان فوتبال ایران و با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست کشور به صورت وبینار در سراسر کشور برگزار شد.

به گزاش نصر، آیین نکوداشت مربیان برتر سال  در کشور به صورت ویدئو کنفرانس در اتاق جلسات اداره کل محیط زیست آذربایجان شرقی همزمان با تمامی استان های کشور و با حضور مسئولین استانی و کشوری برگزار شد که در ادامه  از مربیان برتر این استان در این جلسه تقدیر به عمل آمد.

خدمت گذاری، مولفه ای ماندگار برای محیط زیست
"حسن عباس نژاد"، مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی در مراسم تجلیل از برترین مربیان سال در استان‌ ها گفت: در اصل 50 قانون اساسي آمده است؛ «در جمهوری‏ اسلامی، حفاظت‏ محیط زیست‏ كه‏ نسل‏ امروز و نسل‌های‏ بعد باید در آن‏ حیات‏ اجتماعی‏ رو به‏ رشدی‏ داشته‏ باشند، وظیفه‏ عمومی‏ تلقی‏ می‏شود. از این‏ رو فعالیت‌های‏ اقتصادی‏ و غیر آن‏ كه‏ با آلودگی‏ محیط زیست‏ یا تخریب‏ غیر قابل‏ جبران‏ آن‏ ملازمه‏ پیدا كند، ممنوع‏ است»
وی با تاکید بر توسعه پایدار حفاظت از محیط زیست اشاره کرد و گفت: علاوه بر ملاحضات اقتصادی و اجتماعی، لازم است ملاحضات زیست محیطی را در برنامه ریزی توسعه خود قرار دهیم.
عباس نژاد با اشاره به اینکه در دنیا سه منبع انسانی، طبیعی و ذخایر ژنتیکی جزو منابع ثروت یک کشور محسوب می شوند، تصریح کرد: دنیا ثابت کرده است که پول قدرت می آورد، دانش سوادآموزی و شخصیت را بالا می برد اما هیج کدام ماندگار نیستند ولی خدمت گذاری جزو مولفه هایی است که ماندگاری و محبوبیت دائمی می آورند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان به اهمیت نقش ورزش، فعالیت موثر و تعیین کننده مربیان و پیشکسوتان فوتبال در تحقق اهداف محیط زیست و فرهنگ ‌سازی به آن پرداخت و بر تداوم برنامه‌ ها و ارتقای آن بیش از گذشته با همکاری مربیان تاکید کرد.
در این مراسم با اهدای تندیس، لوح سپاس و هدایایی از تعدادی از مربیان سختکوش و فعال سال استان آذربایجان شرقی تجلیل شد.
در این مراسم از حیدر جعفری، رضا فرج‌ پور، محمدحسین مبارکی، مسعود باغبان و سهیلا کیانی به عنوان مربیان برتر سال فوتبال آذربایجان‌شرقی از سوی کانون مربیان فوتبال استان تجلیل به عمل آمد.
حیدر جعفری، سرمربی موفق تیم امید تراکتور با کسب مقام نایب قهرمانی لیگ برتر فوتبال امید کشور حائز این جایزه شد. وی هم‌اکنون نیز با امیدهای تراکتور مدعی قهرمانی است.
رضا فرج‌پور هم که از مربیان جوان و تئوریسین فوتبال تبریز است، در فصل گذشته سرمربی آرتام بود که در صعود این تیم به دور نهائی لیگ دسته سوم فوتبال کشور نقش بسزایی ایفا کرد.
در این فهرست محمدحسین مبارکی و مسعود باغبان دو مربی فوتسال استان هستند. این دو مربی در تیم‌های مس سونگون و عقاب تبریز فعالیت دارند و در موفقیت‌های این دو تیم سهیم بودند.
سهیلا کیانی، برترین مربی فوتبال بانوان استان هم صاحب امتیاز باشگاه ترکیا کیا تبریز است و با تیم مینی‌فوتبال این باشگاه قهرمان مسابقات باشگاه‌های استان شد.

ویژگی فرهنگی ایران را می توان در فوتبال دید/ از دانش بومی برای حفظ محیط زیست استفاده شود
"نوالله مرادی"، سرپرست معاونت آموزش سازمان محیط زیست کشور گفت: مادر جشن ۲۰ سالگی کانون مربیان، تفاهمنامه ای با معاونت کانون آموزش محیط زیست انعقاد کردیم که نتیجه این همکاری امروز در آیین نکوداشت مربیان برتر سال را شاهدیم که امسال برای اولین بار بخاطر کرونا با شرایط متفاوت تر اجرا می شود.
وی به پیوند و تناسب فوتبال با محیط زیست اشاره کرد و افزود: محیط زیست یک مسئله اجتماعی است که متاسفانه در شرایط خوبی قرار ندارد. گستره مباحث محیط زیست در همه ابعاد جامعه مثل کم‌آبی، فرسایش خاک و... شایع است و باید به دنبال راه حلی که منتج به تغییر شرایط بشود، باشیم.
مرادی اذعان کرد: ما به عنوان متولیان در این عرصه، باید به دنبال کشف گروه های مرجع و مخاطب جدید باشیم که برای حل این موضوع به ما کمک کنند. بی شک یکی از موثرترین گروه ها، مربیان فوتبال است. در این راستا قریب به ۳۸ هزار عضو داریم که می توانند جهت صیانت از محیط زیست کشورمان به ما کمک کنند.
سرپرست معاونت آموزش سازمان محیط زیست کشور تصریح کرد: فوتبال برای من در بحث تاب آوری یک الگو است چرا که ویژگی فرهنگی ایران را می توان در فوتبال دید. فوتبال به آدم ها آمادگی و استقامت و انطباق پذیری و مسئولیت پذیری را یاد می دهد. فوتبال بخشی از فرهنگ است که وجود فرهنگی ما را به نمایش می گذارد.
مرادی با اشاره به اینکه فوتبال یک مقوله جهانی و محلی است که همه ابعاد اجتماعی فرهنگی و سیاسی را در برمی‌گیرد، تاکید کرد: فوتبال در ابعاد جهانی دستور زبان خاص خودش را دارد که زبانی فراگیر و جهانی است. فوتبال فرایند تمدن آموزی را تسهیل می کند. ما اساسا با کشوری صاحب تمدن محیط زیستی و فرهنگی هستیم.
وی ابراز کرد: محیط زیست برای کانون مربیان چه اقداماتی انجام خواهد داد؟ در صددیم تا در کنار کانون مربیان با معرفی اساتید و آموزش، به بسط و گسترش محیط زیستی بپردازیم و باید با ایجاد شبکه گسترده برای تبیین هم اندیشه محیط زیستی از تجربیات اساتید بهره مند شویم.
وی به استفاده از دانش بومی برای حفظ محیط تاکید کرد و گفت: پیوند فوتبال و محیط زیست، یک اتفاق نادر در سطح دنیا است که دستاورد ارزشمندی دارد؛ لذا بازیکنانی که مسایل محیط زیستی را رعایت می کنند باید دیده و تشویق شوند.
انتهای پیام/
تجلیل از مربیان فعال سال فوتبال آذربایجان شرقی سحر مغفرت


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار