شهردار اهر؛

ایجاد کوره‌های زباله سوزی در اولویت شهرداری اهر است

1400/12/06 - 12:53 - کد خبر: 59506 نسخه چاپی

نصر: شهردار اهر از ایجاد و راه‌اندازی کوره‌های زباله سوزی برای تولید انرژی و سوخت برخی مصارف و کارخانجات در این شهر خبر داد.

به گزارش نصر، احد محمودی در گفت‌وگویی اظهار کرد: با توجه به تولید روزانه ۱۲۰ تن زباله شهری در اهر و همچنین پتانسیل ایجاد کوره‌های زباله سوزی به منظور تولید انرژی و سوخت برای مصارف و کارخانجات این شهرستان و سایر نقاط استان در صورت مهیا شدن موقعیت و همکاری شهرهای همجوار در انتقال زباله‌های شهری خود به این شهر علاوه بر تولید انرژی مدرن می‌توان اشتغال و درآمد ایجاد کرد.
وی، اهر را یکی از زیباترین شهرهای استان عنوان کرد و افزود: اهر پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌ی گردشگری و فرهنگی دارد که توجه به آنها می‌تواند باعث رشد و توسعه‌ی شهرستان و منطقه باشد که در این راستا تلاش می‌کنیم، این شهرستان را از مسیر گردشگری به مقصد گردشگری در آذربایجان شرقی و منطقه تبدیل کنیم.
محمودی گفت: شهرداری اهر در راستای رسیدن به اهداف والای خود در یک ماه اخیر اقدامات بسیاری انجام داده است که از جمله آن می‌توان به ساماندهی نیروی انسانی، اولویت تکریم ارباب رجوع، افزایش رضایتمندی مردم و باز بودن درهای دفتر شهردار برای حل مشکلات مردم، آماده به کار کارخانه آسفالت اهر، لکه‌گیری خیابان‌ها با آسفالت سرد برای اولین بار برای بررسی میزان مقاومت و دوام این آسفالت، بذر کاری و تولید گل و گیاه در گلخانه‌های شهرداری که با تحقق این امر ضمن تایید گل وگیاه شهرداری اهر، گل و گیاه بعد از عید نوروز برای فضای سبز و حتی فروش گل برای شهرهای همجوار تامین خواهد شد، اشاره کرد.
وی همچنین از دیگر اقدامات انجام شده شهرداری در ۴۰ روز اخیر به تعمیر و آماده سازی ماشین آلات سبک و سنگین شهرداری و آتش نشانی از تعمیرگاه‌ها و آماده‌سازی آنها برای مواقع ضروری، پاک‌سازی و لایروبی کیچیک چای از سمت مزار شهدا، جمع آوری نخاله‌ها و مناظر نامتعارف و بصری شهر در دو فاز، جمع آوری و ساماندهی داربست‌ها و بنرها از سطح شهر برای زیباسازی فضای شهری اشاره کرد.
شهردار اهر در بخش دیگر سخنان خود از برخورد جدی با سد معبر و مغازه دارانی که اقدام به نصب بنر یا تابلو در خیابان‌ها و معابر کرده باعث ایجاد مزاحمت و ترافیک در سطح شهر می‌شوند، نیز خبر داد.
وی همچنین گفت: برون سپاری بحث خدمات، فضای سبز و کشتارگاه شهرداری، آماده سازی و تحویل ۳۳ قطعه ۲۵۰ متری روبروی زندان اهر برای انتقال ضایعات فروشان از ورودی «اهر–کلیبر» به این منطقه، تخریب چندین مورد ساخت و ساز غیر مجاز به‌ویژه در مناطق حاشیه شهر، ممنوعیت حصارکشی، تجمیع و ساماندهی میدان دواب که از مهمترین مراکز خرید و فروش دام زنده شمالغرب کشور محسوب می‌شود نیز از دیگر اقدامات شهرداری است.
شهردار اهر در رابطه با عملکرد ۴۰ روزه و برنامه‌های خود در سال ۱۴۰۱ گفت: این شهرداری دارای ۴۲۰ نیروی انسانی به همراه ۲۱ نیروی روز مزد تحویل است و با توجه به شرایط موجود با این ۲۱ نفر تسویه حساب کردیم و از تعداد ۴۲۰ نفر نیروی انسانی در یک ماه اخیر پنج نفر بازنشسته شدند و ۱۵ نفر دیگر نیز تا عید نوروز بازنشسته خواهند شد.
وی، کل حقوق و مزایای پرداختی شهرداری در ۴۰ روز اخیر را بیش از سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این مقدار برای مصارف مختلف از جمله حقوق کارکنان هزینه شده است.
محمودی، از پرداخت یک میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان برای مسیرگشایی، پرداخت بیش از یک میلیارد و ۶۰ میلیون تومان از بدهی شهرداری به تأمین اجتماعی، پرداخت دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برای سایر بدهی‌ها خبر داد و افزود: در ماه اخیر هشت میلیارد و ۲۰ میلیون تومان بدهی پرداخت کردیم و کل بدهی شهرداری اهر را از ۶۸ میلیارد تومان در یک ماه اخیر به ۵۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کاهش دادیم.
وی با اشاره به پیش‌بینی بودجه ۱۲۰ میلیارد تومانی شهرداری برای سال ۱۴۰۱ و افزایش بیش از ۶۵ درصدی این بودجه نسبت به سال گذشته، گفت: امسال بودجه فرهنگی ۱۴۰۰ شهرداری اهر ۶۰۰ میلیون تومان بود که در سال ۱۴۰۱ با افزایش ۱۰۰ درصدی به یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان می‌رسد.
به گزارش ایسنا، محمودی در پایان بر فرهنگ سازی پرداخت عوارض نوسازی، واحدهای تجاری و عوارض خودرویی تآکید کرد و گفت: ۹۸۰۰ پرونده‌ی تجاری در شهرداری اهر وجود دارد که از این تعداد متاسفانه فقط ۴۰ درصد آنها عوارض پرداخت کرده‌اند و ۶۰ درصد نیز به دلایلی از پرداخت عوارضی شانه خالی می‌کنند و در این راستا نیز ۳۵ هزار پرونده واحد مسکونی در واحد نوسازی داریم که تنها ۲۵۰۰ واحد عوارض پرداخت کرده‌اند.
انتهای پیام/
ایجاد کوره‌های زباله سوزی در اولویت شهرداری اهر است خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار