متفکر آزاد:

مجلس متعهد به حفظ اقتصاد فضای مجازی و آزادی‌های مردم است

1400/12/05 - 22:21 - کد خبر: 59500 نسخه چاپی

نصر: نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی فضای مجازی را یک فضای واقعی دانست که بستری برای حضور مردم در عرصه‌های مختلف است، گفت: کسب و کار فضای مجازی برایمان مهم است، اجازه نمی‌دهیم برای کسب و کارهای شکل گرفته در فضای مجازی آن هم در این شرایط اقتصادی مشکلی پیش آید.

به گزارش نصر از فارس، روح‌الله متفکرآزاد با اشاره به اینکه مجلس در این ایام درگیر بررسی بودجه است، اظهار کرد: مجلس به‌صورت دو شیفته و گاهی سه شیفته مشغول بررسی بودجه است و برخی موارد بر اساس اصل ۸۵ به کمیسیون‌های ویژه ارجاع می‌شود که خروجی آن قانون دائمی نیست. 

وی با یادآوری مطرح شدن طرح صیانت در کمیسیون ویژه افزود: نمایندگان در تلاش هستند که این بحث به‌جای کمیسیون ویژه در صحن مطرح شود تا همه نمایندگان بتوانند مشارکت کنند.

متفکرآزاد گفت: همه بر این قائل هستند که ساماندهی فضای مجازی یک اصل اساسی در همه دنیاست که مجلس هم متعهد به حفظ اقتصاد فضای مجازی، آزادی‌های مردم و آرامش عمومی است.

وی با تاکید بر اینکه باید فضای مجازی برای استفاده همه امن باشد، یادآور شد: مردم باید بتوانند فعالیت‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی خودشان را در فضای امن ادامه دهند.

متفکرآزاد با تاکید بر اینکه طرح حمایت فعلی، طرح صیانت قبلی نیست، ابراز داشت: این طرح در صورت تصویب در کمیسیون، قانون دائمی نیست، موقت و آزمایشی می باشد اما اگر به‌جای بررسی در کمیسیون ویژه در صحن بررسی شود آن وقت دائمی می‌شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی خواستار آمدن طرح به صحن علنی شد و تاکید کرد: باید همه نمایندگان در بررسی آن دخیل و درگیر باشند در حال حاضر فقط کلیات طرح صیانت در کمیسیون رای آورده است و فعلا جزئیات آن بررسی نشده است.

وی با اشاره به اینکه به وزیر ارتباطات در مورد افزایش سرعت اینترنت و رفع مشکل کُندی آن در تحصیل دانش آموزان و دانشجویان هشدار دادم، تصریح کرد: مجلس هم باید نگرانی مردم درباره اینکه برای پلتفرم‌های مورد استفاده‌شان مشکلی پیش خواهد آمد را از بین ببرد.

متفکرآزاد فضای مجازی را یک فضای واقعی دانست که بستری برای حضور مردم در عرصه‌های مختلف است، افزود: کسب و کار فضای مجازی برایمان مهم است، اجازه نمی‌دهیم برای کسب و کارهای شکل گرفته در فضای مجازی آن هم در این شرایط اقتصادی مشکلی پیش آید.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس خواستار تقویت و رشد پلتفرم های داخلی شد و بیان داشت: باید سرعت و کیفیت خدمات این پلتفرم‌ها بیشتر شود تا استقبال مردم، بیش از پلتفرم‌های خارجی باشد ولی نباید مردم را از استفاده از نرم‌افزارها و پیام‌رسان‌های خارجی محروم کنیم، بعید می‌دانم کسی مدافع مسدود شدن کسب و کارها باشد.

متفکرآزاد با تاکید بر اینکه ساماندهی فضای مجازی و فعالیت هویت‌دار، خواسته عمومی است و به معنی محدود کردن فعالیت مردم در اینترنت نیست، گفت: مجلسی که در رفع موانع کسب و کارها پیشگام شد و قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار از پنجره واحد را تصویب کرد، این مجلس هیچ‌گاه اجازه آسیب رسیدن به کسب و کارهای فضای مجازی را نخواهد داد. 

وی تصریح کرد: بعید می‌دانم که کسی با اصل ساماندهی مخالف باشد، ما با ساماندهی غلط مخالف هستیم، نه ساماندهی اصولی، چراکه بدون ساماندهی، کسب و کارهای خرد که در حال رشد هستند هم لطمه جدی دیده و برخی مالکیت‌های معنوی نیز زیر سوال می‌رود، از این‌رو نظرات مردم و دغدغه‌های آنان نیز باید در این موضوع لحاظ شود.

انتهای پیام /

مجلس متعهد به حفظ اقتصاد فضای مجازی و آزادی‌های مردم است خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار